27 september 2021

CDA Hattem in gesprek met leden over verkiezingsprogramma

Wat moet er in het nieuwe verkiezingsprogramma van het CDA Hattem staan? Over die vraag ging de lokale CDA-afdeling onlangs in gesprek met een aantal leden in De Marke. Gespreksleider Herald Immink legde steeds een scherpe stelling voor aan de aanwezigen, die konden aangeven of zij voor of tegen waren middels een groen of rood kaartje. Nadat voor- en tegenstanders gelegenheid kregen om hun standpunt toe te lichten, ging de zaal de discussie met elkaar aan. Op deze manier was er ruimte voor het aftasten van elkaars standpunten en konden de verschillende kanten van een onderwerp worden belicht.

Afdelingsvoorzitter Henberto Remmerts over de opbrengst van de avond: ‘’Betrokken leden met verschillende visies hebben mooie inzichten opgeleverd. Tijdens de gesprekken is gebleken welke thema’s leden bezighouden, denk bijvoorbeeld aan goede voorzieningen en een veilige leefomgeving.’’

Het CDA Hattem heeft in de afgelopen periode veel organisaties, bedrijven en individuele personen gesproken over belangrijke onderwerpen voor de komende raadsperiode. Onder meer tijdens werkbezoeken, maar ook via het initiatief Wandelen met CDA Hattem. Remmerts: ‘’Het is belangrijk dat je als politieke partij je oor te luister legt in de samenleving en in gesprek bent met de inwoners. Welke wensen en zorgen zijn er, hoe zou je die kunnen verenigen en wat betekent dat voor je inhoudelijke ambities als partij? Dat zijn vragen waar we op dit moment mee bezig zijn.’’

De programmacommissie van het CDA Hattem werkt de komende tijd nog aan het verkiezingsprogramma. Op een algemene ledenvergadering in het najaar zal het programma in stemming worden gebracht. In de tussentijd zijn ook niet-leden welkom om ideeën en wensen voor het CDA-programma in te brengen. Dat kan per e-mail via [email protected]