01 februari 2022

CDA Hattem vraagt naar bereikbaarheid binnenstad voor hulpdiensten

In de Hattemse binnenstad zijn op tal van plekken vaste bloembakken geplaatst. Dit draagt bij aan het autoluw maken van de binnenstad. Wat het CDA Hattem betreft worden auto’s zo veel mogelijk geweerd uit de Kerkstraat. Toch heeft CDA Hattem naar aanleiding van gesprekken met bewoners van de binnenstad een vraag over deze bloembakken. Fractievoorzitter Teun Juk vroeg zich af in hoeverre de gemeente hierover met brandweer en ambulancediensten heeft overlegd: ‘’Wanneer wij kijken naar de bloembak die tegenover de Gasthuissteeg staat, hebben wij de indruk dat deze de toegang tot die steeg bij calamiteiten ernstig belemmert.’’

Wethouder Schipper gaf aan dat de herinrichting van de binnenstad is besproken met de veiligheidsregio. Daarnaast hebben hulpdienstvoertuigen door de Kerkstraat gereden om te testen wat mogelijk is. Als er zich in de praktijk echter knelpunten voordoen, moeten er aanpassingen plaatsvinden. Het CDA Hattem wil er op toezien dat dit dan ook gaat gebeuren.