17 december 2022

CDA start offensief om verenigingen en vrijwilligers te ondersteunen

Verenigingen zijn het kloppend hart van onze gemeenschap. In onze verenigingen sporten, spelen en leven we samen.

Veel verenigingen hebben het moeilijk. Ze komen uit de coronacrisis, kampen met een tekort aan vrijwilligers en bestuursleden, ervaren regeldruk of maken hoge kosten voor bijvoorbeeld energie. Het vrijwilligerswerk wordt minder aantrekkelijk. En er is het risico dat verenigingen omvallen.

En dat wil het CDA niet, want verenigingen zijn het cement van onze samenleving. Daar moeten we zuinig op zijn. Daarom wil het CDA verenigingen ontzorgen en ondersteunen. Bijvoorbeeld door overbodige regels af te schaffen, zodat vrijwilligers weer kunnen doen waarvoor ze ooit vrijwilliger zijn geworden. En mensen het weer leuk vinden om vrijwilliger en lid van een vereniging te zijn. Want bij een sterke samenleving hoort een sterk verenigingsleven.

Het CDA zet zich zowel lokaal als landelijk in voor de verenigingen. Daarom hebben wij vanuit CDA Hattem Inge van Dijk (CDA-Tweede Kamerlid) uitgenodigd om de Hattemer verenigingen uit te leggen wat zij voor ons kan betekenen.

Inge komt op maandagavond 30 januari 2023 naar Hattem. Verenigingen en vrijwilligers uit Hattem zijn welkom vanaf 19.30 uur bij Voetbalvereniging Hatto Heim, Konijnenbergerweg 2a. Om 20.00 uur start de bijeenkomst met Inge van Dijk. Aanmelden kan via [email protected]. Via dit mailadres kunnen belangstellenden ook vragen of opmerkingen achterlaten.