14 december 2016

Fractie CDA Hattem goed bezig

CDA fractie deel compliment uit

Tijdens de raadsvergadering van maandag 12 december heeft fractievoorzitter Teun Juk  een compliment gegeven aan onze Hattemse middenstand. “Met veel plezier fiets ik door de Kerkstraat en de andere winkelstraten. De feestverlichting in onze binnenstad zie er prachtig uit.” Deze feestverlichting draagt bij aan een goede beleving van de binnenstad. En is ook leuk voor het winkelende publiek. Vandaar een pluim voor de binnenstadondernemers!

Ook was er een compliment voor de jongeren in het Glazen Huis op de markt. Het CDA heeft genoten van het initiatief. Prachtig dat jongeren dit doen. Zelfs het jeugdjournaal is wezen kijken en heel Nederland genoot mee. Bovendien een fantastische opbrengst. Hulde aan de organisatoren!

CDA fractie wil cameratoezicht.

De CDA fractie heeft vragen gesteld over de recente hausse aan inbraken in Hattem.

In de afgelopen drie maanden zijn er diverse inbraken in Hattem geweest. Wat daarbij opvalt is dat dan in buurten er wel op drie of vier plekken ingebroken wordt op dezelfde avond. Fractievoorzitter Teun Juk: “Zo hoorde ik dat bij inbraken in de omgeving van de Eijerdijk heel wat gestolen is. Het is erg wanneer de sierraden van jouw overleden vrouw worden meegenomen. Het gevoel dat er iemand ongenood in jouw huis is geweest., is niet prettig. Het vergroot het gevoel van veiligheid bij mensen. De deuren gaan op slot.” De CDA fractie wil het inbrekers niet makkelijk maken. Daarbij is het belangrijk dat inbrekers worden gepakt en berecht. Om de pakkans te vergroten, kan het helpen dat er cameratoezicht is. De vraag aan het college was dan ook of het college de mogelijkheid van cameratoezicht bij de hoofd invalswegen van Hattem wil onderzoeken. De fractie denkt dan aan de entree’s van Hattem zoals de Hessenweg, de Gelderse dijk, de Apeldoornseweg en de Hilsdijk. Teun Juk:  “Het plaatsen van camera’s helpt bij het opsporen van inbrekers. Daarnaast is het nodig dat wij als burgers met elkaar alert blijven en verdachte zaken melden bij de politie”. Burgemeester Wiggers gaf aan dat het goed is om dit punt eerst aan de orde te stellen bij een bezoek dat de raad binnenkort aflegt bij de regionale politie. Aldus werd afgesproken.