05 februari 2022

Meer woningen voor de Hattemers!

Tijdens het vragenhalfuurtje in de raad heeft Teun Juk, fractievoorzitter van CDA Hattem, aandacht gevraagd voor de woningnood in Hattem. Wonen is een recht. Naast gezondheid is het topprioriteit bij onze inwoners. Teun Juk: “De prijzen vliegen de pan uit. Er is een groot tekort aan betaalbare woningen. Jonge mensen en starters hebben nauwelijks meer een kans op een eigen huis. Voor ouderen die willen doorstromen zijn er geen woningen in de middenhuur. We moeten alles uit de kast trekken voor het oplossen van de wooncrisis”. Daarom wil het CDA Hattem dat er snelheid wordt gemaakt met het door de raad opgestelde Woonplan.

Recent heeft de toewijzing van koopwoningen van de derde fase van ’t Veen plaatsgevonden. Het CDA Hattem feliciteert alle Hattemers die geluk hebben gehad. Maar, zo wilde het CDA Hattem weten: “Hoeveel Hattemers hebben geluk gehad? Hoeveel van de 14 woningen zijn toegewezen aan Hattemers?”. Daarnaast heeft het CDA Hattem diverse teleurgestelde Hattemers gesproken die op de reservelijst zijn geplaatst. Vandaar de vraag: “Hoe groot is die reservelijst en hoeveel Hattemers staan erop?’’

Wethouder Schipper gaf aan de zorgen van het CDA Hattem over de woningnood te delen. Aan de uitvoering van het Woonplan wordt momenteel gewerkt. De wethouder zegde toe uit te zoeken aan hoeveel Hattemers een woning is toegezegd in de derde fase van ’t Veen.