22 augustus 2017

Dorpsstraat autoluw of autovrij?

Het CDA in Heerde wil een nieuwe discussie over het verkeer en de veiligheid(rijgedrag) in het dorpscentrum.
Sinds de nieuwe inrichting zien wij dat er meer terrassen zijn ontstaan. Dat er meer gebruik gemaakt wordt van de terrassen maar ook dat daardoor de trottoirs minder goed toegankelijk zijn en dat het gemotoriseerd verkeer erg hard over het dorp rijdt. Daardoor is er kans dat er onveilige situaties optreden die we liever voorkomen.

CDA Heerde gaat voor een autoluwe dorpsstraat en tijdens evenementen autovrij omdat er dan dusdanig veel publiek over straat loopt. Het CDA wil dan ook graag dit onderwerp weer op de agenda van de raad, zodat er met de andere politieke partijen van gedachten gewisseld kan worden hoe het gerace over het dorp verminderd kan worden. En het dorpscentrum aantrekkelijker en veiliger wordt. Natuurlijk rekening houdend met alle belanghebbenden, te weten: de winkeliers, en het winkelend publiek, de recreanten en bewoners. Tevens staat het CDA er open voor om tijdens de zomerperiode op vrijdagmiddag (tijdens de markt) en op zaterdag (bv vanaf 11:00) de dorpsstraat ook autovrij te verklaren zoals in zoveel dorpen om ons heen.

Input en meningen zijn van harte welkom via [email protected]

artikel in de stentor