24 februari 2018

CDA Heerde wil bezoekers Ennerveld spoedig verwelkomen

Het Ennerveld is nu verboden toegang, maar wanneer het aan het CDA ligt komt daar zo spoedig mogelijk verandering in. Na jaren van getouwtrek zijn er nu concrete plannen voor de ontwikkeling van een recreatiepark op het Ennerveld. Het CDA is erg blij met dit initiatief en kan niet wachten om nieuwe bezoekers welkom te heten!

Ook Erik van Limburg bestuurslid van de Dorpsraad Wapenveld en tevens kandidaat voor het CDA is van mening dat deze plannen zo snel mogelijk uitgevoerd moeten worden.  Deze ontwikkeling is goed voor de leefbaarheid, de werkgelegenheid en toeristische aantrekkelijkheid van Wapenveld en dus de gemeente Heerde.

Onlangs is het Masterplan Ennerveld gepresenteerd en het CDA is enthousiast over dit plan. Er zijn een flink aantal panoramawoningen met uitzicht over de “kuil van Keijl” en een aantal boswoningen gepland. De natuurlijke uitstraling van het park ingebed in een fraaie omgeving zal vele recreanten aanspreken. Ook is het CDA erg blij dat dit plan mede op initiatief  van de Gelderse Milieufederatie tot stand is gekomen.

Richting de Provincie zal er nog het een en ander voor elkaar gebokst moeten worden. Het CDA roept de andere politieke partijen en betrokken dan ook dringend op hier een eenduidig en positief geluid te laten horen zodat er zo snel mogelijk begonnen kan worden.

Foto: Erik van Limburg, kandidaat-raadslid en bestuurder Dorpsraad Wapenveld en Erik Mateman, raadslid CDA.

link Masterplan Ennerveld