26 juni 2022

Marja van der Tas verkozen tot Lijsttrekker Waterschap Vallei en Veluwe

Marja van der Tas Lijsttrekker Waterschap Vallei en Veluwe
Op de ledenvergadering van CDA Gelderland dd 25 juni 2022 is Marja van der Tas gekozen tot lijsttrekker voor de verkiezing van het Waterschap Vallei en Veluwe 2023.

De oud-burgemeester van Steenwijkerland woont sinds enige jaren in Heerde en heeft ruime bestuurlijke ervaring. Op dit moment is Marja van der Tas lid van het algemeen bestuur van het Waterschap Vallei en Veluwe. Dit doet ze met zoveel plezier en enthousiasme dat ze niet lang hoefde na te denken om een gooi te doen naar het lijsttrekkerschap. CDA Heerde-Wapenveld feliciteert Marja met deze kandidaatstelling en gaat haar ondersteunen in de komende campagne.

Over het Waterschap
Water speelt een belangrijke rol in Nederland. Is er te veel van, dan krijgen we natte voeten. Is er te weinig, dan droogt het land uit. Steeds vaker lezen we over straten die overstromen of boeren die het land niet mogen sproeien bij droogte. Zonder veilige dijken stromen rivieren bij hoogwater het land over. En als rioolwater niet wordt gezuiverd, zitten we met een probleem. Door klimaatverandering zijn water en waterveiligheid bovendien nog actuelere en belangrijkere onderwerpen geworden.

Hieronder vind je 2 links en 2 filmjes met meer informatie over Marja van der Tas het Waterschap.