23 juni 2022

Opnieuw uitstel Vliegveld Lelystad

Opnieuw uitstel omtrent de besluitvorming en opening van Lelystad Airport.. (wanneer volgt het afstel?!)
Het kabinet is van plan het besluit over opening van Lelystad Airport uit te stellen tot 2024. Duidelijk is dat Lelystad Airport problemen heeft met het in orde krijgen van een natuurvergunning. Een aanvraag werd afgewezen, omdat de stikstofberekeningen van het vliegveld niet juist waren. Daarnaast speelt nog altijd de discussie omtrent de laagvliegroutes. CDA Heerde is blij dat inmiddels de Provincie Gelderland zich ook bij de tegenstanders heeft geschaard.

Ons standpunt blijft:
Het CDA is tegen openstelling van Lelystad Airport en zal samen met andere gemeenten en de Stichting Red de Veluwe optrekken om openstelling te voorkomen. Mocht Lelystad onverhoopt toch opengaan, dan zal het CDA zich er hard voor maken dat in ieder geval eerst de laagvliegroutes van tafel gaan. Laagvliegroutes zijn onacceptabel voor onze regio.