Esther Groenenberg

Ressen

Esther Groenenberg (1983) woont samen met Wessel van Olst en hun drie dochters, Anna (8), Lisa (5) en Julia (2) in Ressen. Geboren en getogen in het Brabantse Wijk en Aalburg en voor haar studie Land- en watermanagement verhuist naar de omgeving Arnhem. Sinds 2016 woont Esther samen met Wessel op de boerderij. Daar runnen ze samen met de ouders van Wessel De Woerdt, fruitbedrijf, Landwinkel en Boerderijterras.

Naast het bedrijf is Esther sinds 2019 algemeen bestuurslid bij Waterschap Rivierenland en sinds november 2021 is Esther heemraad bij Waterschap Rivierenland. Ze heeft in het dagelijks bestuur de portefeuille watersysteem en grondwater. Beide onderwerpen waar veel staat te gebeuren komende jaren!

"Met veel energie en grote passie voor het vak, sta ik voor vernieuwing én verjonging. Ik sta voor een zichtbaar, open en toegankelijk Waterschap, met een watersysteem dat klaar is voor de toekomst, met voldoende en schoon water, waar veiligheid voorop staat. Het waterschap is het oudste bestuursorgaan in ons land, maar is toe aan vernieuwing. Uw stem telt daarin echt mee, want een goede afspiegeling van de inwoners is belangrijk voor een goede besluitvorming. Omdat ik dat van belang vind doe ik mee, doet u mee?"