26 februari 2020

Provincie overweegt rotonde N346

Omdat het begin deze maand weer raak was op de kruising N346-Almenseweg hebben we hiervan melding gemaakt bij CDA statenlid Hans van Ark.

In 2014 heeft de provincie een veiliger oversteek gemaakt voor de fietsers. Maar daarmee was het probleem voor de automobilisten niet opgelost. Er hebben sindsdien meerdere ongevallen plaatsgevonden. Soms alleen blikschade, maar vaak ook met ernstige letselschade.

De statenleden van het CDA hebben op ons verzoek met regelmaat een oproep aan de gedeputeerde gedaan om van deze kruising toch een rotonde te maken. Dit geeft meteen aan hoe belangrijk het is dat je als lokale CDA een directe lijn met de Statenleden van het CDA hebt.
Ook andere politieke partijen en gemeenten begonnen zich te roeren en Omroep Gelderland deed vorig jaar een oproep aan inwoners om aan te geven wat zij het gevaarlijkste verkeerspunt van Gelderland vonden. De bewuste kruising kwam als gevaarlijkste punt naar voren.

Mede dankzij dit gegeven vindt de provincie nu ook dat een rotonde de beste oplossing is. De fietsersovergangen blijven overigens gewoon bestaan. “De gemeentes en de provincie moeten nog wel met elkaar om tafel over de financiering, maar de inzet is dat de rotonde binnen niet alle te lange tijd gerealiseerd wordt”, laat CDA-er Hans van Ark weten.
In een artikel op de site van Omroep Gelderland laat de woordvoerder van de provincie weten dat de rotonde er hoe dan ook komt. Dat is goed nieuws.

De rotonde is er nog niet, maar het komt steeds dichterbij. Af en toe de boel warm houden en geduld, blijkt te werken.

CDA Lochem