12 mei 2022

CDA Lochem lokaal in beeld

De Stentor digitaal over de politieke avond 9 mei 2022:

Schouwburg Lochem lijkt weer extra geld te krijgen van gemeente Lochem, geen spel zonder grenzen

“Maandagavond mocht de gemeenteraad van Lochem zich buigen over een voorstel van het college van burgemeester en wethouders om de jaarlijkse subsidie aan het meer dan 150 jaar oude theater in het stadshart van Lochem te verhogen. Van 120.000 euro volgens jaar, oplopend tot een bedrag van 150.000 euro in 2025.

Leefbaarheid

Bijna alle raadsfracties lijken dat voorstel te willen steunen. De schouwburg zou van groot belang zijn voor de leefbaarheid in de gemeente en Lochem aantrekkelijk maken voor nieuwe inwoners. Al zijn ook kanttekeningen geplaatst. Vooral omdat de gemeente de oplopende jaren vaker te hulp moest schieten.

“Dit is wat ons betreft geen spel zonder grenzen”, zei CDA-fractievoorzitter Henk Datema. “Als we akkoord gaan met deze subsidieverhoging, dan moet dit het ook maar zijn. Het zou vervelend zijn als hierna wéér een verzoek komt voor extra geld. Eens moet er een moment zijn waarop we kunnen zeggen dat het stopt.”

De CDA’er kreeg daarin veel bijval. Onder anderen van Marja Eggink, fractievoorzitter van Gemeentebelangen Lochem, met acht van de 23 zetels veruit de grootste fractie. “

Bron: Stentor  www.destentor.nl