Vrijwilligers van het quiltcafé

Valentijnsdsag is dan voorbij, toch hebben wij als ‘Helden van de maand februari’ deze lieve dames getrakteerd op ‘hartendiefjes’!
Zij kwamen afgelopen maandag bij elkaar als quiltcafé, maar delen niet alleen het quilten als hobby. Ze steunen elkaar en de deelnemers die op dit moment strijden of gestreden hebben tegen borstkanker.

Zo maken ze jaarlijks wel 400 hartenkussens die in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort worden uitgedeeld aan hen die voor de behandeling van deze ziekte komen. Als ondersteuning van de lichamelijke pijn, omdat het qua vorm daarvoor gemaakt is, en tevens als een ‘hart onder de riem’. Een prachtig initiatief!

Zalmactie Nijkerk

Deze keer is de held van de maand de zalmactie Nijkerk. Anton van de Beek nam namens de groep de waardering in ontvangst. Al sinds 2015 roken zij elk jaar zalm voor Gipsy Mission. Een goed doel dat zich inzet voor (zigeuner)kinderen in Roemenië. Afgelopen jaar hebben zij met de actie maar liefst 40.000 euro opgehaald!

Voor meer informatie over de actie: Welkom - Zalmactie Nijkerk

De organisatoren van de sinterklaasintocht in Nijkerk

De organisatoren van de sinterklaasintocht in Nijkerk zorgen ervoor dat we ieder jaar weer een prachtige sinterklaasintocht kunnen vieren. Dat vraagt de nodige tijd en voorbereidingen. Tijdens de intocht zelf zijn er zelfs 50(!) vrijwilligers actief! Wat het CDA betreft echte helden dus!
Genoeg reden om hen even in het zonnetje te zetten.

De vrijwilligers van de eekhoorn- en egelopvang Nijkerkerveen

Na een CDA-bijeenkomst liep raadslid Pam van de Weijer door Paasbos en trof drie kinderen aan die zich hadden ontfermd over een piepklein egeltje. Ze belde de eekhoornopvang en er was direct iemand bereid het kleine diertje op te halen. Het bleek Jolanda van Hezel. Ze vangt al jaren kleine egeltjes, eekhoorntjes, haasjes en wilde konijntjes op die gevonden zijn. Vervolgens worden ze weer uitgezet als ze sterk genoeg zijn. Naast haar fulltime baan als kinderverpleegkundige in de kinderthuiszorg, doet zij dit gelukkig niet alleen. We hebben veel bewondering voor deze mooie mensen met een groot hart voor kleine wilde dieren. De vrijwilligers van de Stichting Eekhoorn en zijn vrienden zijn daarom onze helden van de maand.

Korfbalvereniging Telstar

Korfbalvereniging Telstar uit Hoevelaken vierde deze maand haar 60-jarig jubileum. Alleen door de grote inzet van vrijwilligers, nu en in het verleden, kun je dit jubileum vieren.

Daarom bood CDA-raadslid Bert Veldhuizen, zelf al jaren lid van Telstar, namens het CDA een groot Spakenburgs hart aan.

Op naar het volgende jubileum!

Foto: Kees van den Heuvel

Vrijwilligers van de Veluwe Wandeltocht

De helden van de maand juni zijn de vrijwilligers van de Veluwe Wandeltocht Nijkerk!

De Veluwe Wandeltocht is een prachtig evenement waar we trots op mogen zijn in onze gemeente. Het organiseren is altijd een hele organisatie, waar veel (vrijwillige) tijd in zit. Een goede aanleiding om deze helden in het zonnetje te zetten!

April 2023

Anne-Marie Mostert en Lammert van Rijssen

Onze helden van de maand april zijn Annie-Marie Mostert en Lammert van Rijssen. Beiden zijn kartrekkers van het Pleegoudernetwerk in Nijkerk. Anne-Marie zag een aantal jaren geleden de noodzaak hiervan en er onstond vervolgens het netwerk van pleegouders en gezinshuishouders. Zij komen bij elkaar om ervaringen uit te wisselen en kennis te delen. Uiteraard ten behoeve van ieder kind dat zich op deze manier mag ontwikkelen in een fijn en veilig (t)huis.

Vrijwilligers van de 'Veense prak'

Onze helden van de maand januari zijn de vrijwilligers van de 'Veense prak'. Elke eerste donderdag van de maand koken de vrijwilligers voor ouderen in de Voorpost in Nijkerkerveen.

Namens CDA Nijkerk-Hoevelaken veel dank voor jullie inzet!

Frits Granneman

31 jaar was Frits Granneman vrijwilliger bij de Zonnebloem, onlangs besloot hij te stoppen met deze werkzaamheden.
Naast het begeleiden van reisjes heeft hij veel functies bekleed, zowel bij de lokale afdeling als in de regio en de provincie.
Frits zal zich niet vervelen want hij heeft nog meerdere andere vrijwilligersfuncties.
Reden voor het CDA om Frits in het zonnetje te zetten.

Namens het CDA,  bedankt Frits!

Vrijwilligers van de Rommelmarktwinkel in Hoevelaken

Onze helden van de maand september zijn de vrijwilligers van De Rommelmarktwinkel in Hoevelaken!

Deze vrijwilligers zetten zich in voor de kringloopwinkel. De opbrengsten van de winkel zijn bestemd voor de restauratie van de kerktoren van de dorpskerk in Hoevelaken. Prachtig dat zij zich hiervoor inzetten!

Mijndert Vastenburg

Onze held van de maand juni is Mijndert Vastenburg, Mijndert heeft zich jarenlang op verschillende manieren ingezet als vrijwilliger. Hij is op verschillende plekken EHBO'er geweest en erg betrokken bij de Grote Kerk in Nijkerkerveen!

Kortom, een echte betrokken Veender! Daarom maken wij Mijndert graag onze held van de maand!

Eric Stuive, Cisca van Drie, Sjaak Weel en Joop van Ruler

Onze helden van de maand mei zijn Eric Stuive, Cisca van Drie, Sjaak Weel en Joop van Ruler!

Dank voor jullie jarenlange inzet als raadslid van onze mooie gemeente. Stuk voor stuk hebben jullie je hard gemaakt voor de inwoners van Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken. Veel succes met jullie nieuwe werkzaamheden!

Inwoners van Appel-Driedorp

Deze maand zijn onze helden van de maand de inwoners van Appel-Driedorp. In 2019 namen zij deel aan het  programma "Zomer in Gelderland" dat uitgezonden werd op T.V. Gelderland. Appel-Driedorp kreeg toen, door een enorme inzet van alle inwoners, de felbegeerde titel "Mooiste plaats van Gelderland". Een fantastische prestatie, die we toen als CDA wilden belonen met een "Spakenburgs hart" en de titel "Held van de maand". Maar helaas gooide corona roet in het eten, de jaarvergadering ging niet door en de traktatie kon niet worden uitgereikt .

Op maandag 4 april jl. was het voor de buurtvereniging Appel-Driedorp na drie jaar gelukkig weer mogelijk een jaarvergadering te houden. Samen met Harry hebben we toen alsnog twee harten overhandigd aan alle leden van de buurtvereniging. Uitdrukkelijk aan alle leden, omdat zij gezamenlijk deze mooie titel mogelijk hebben gemaakt. Alsnog van harte gefeliciteerd en jullie kunnen trots zijn op Appel-Driedorp, de "Mooiste plaats van Gelderland".

Jan Blankestijn

Onze held van de maand februari: Jan Blankestijn!

Jan zet zich nog altijd met hart en ziel in voor Nijkerkerveen! In iedere commissie of werkgroep die iets moois of gezelligs voor Nijkerkerveen organiseert, is Jan te vinden. Als je Jan vraagt voor hand-en-spandiensten, dan is hij er!
Dankjewel Jan, voor je altijd vriendelijke en gezellige inzet voor Nijkerkerveen!

Mila Riksen

Onze held van de maand januari is de 8-jarige Mila Riksen uit Hoevelaken. Als je zo jong al afval opruimt in je wijk en daarmee ook nog geld ophaalt voor het Wereld Natuur Fonds, dan vindt de fractie van het CDA  jou een echte held! En reden om jou hiervoor in het zonnetje te zetten!

Arend, Diana en Quirina van Zessen

Onze helden van de maand december zijn Arend, Diana en Quirina van Zessen.
Al vele jaren zet deze familie zich bij Atletiek Vereniging Nijkerk in om mensen te trainen in het hardlopen.
Ze zorgen voor een gezond, creatief en sportief trainingsprogramma waar ook ruimte is voor plezier en gezelligheid!

Maaike van Bloemendaal

Held van de maand november is Maaike van Bloemendaal!

Iedere maand kiezen we een Held van de Maand. Daarmee zetten we iemand in het zonnetje die veel voor een ander of de samenleving betekent.

Maaike is op 11 november getrouwd met onze beoogd-lijsttrekker Matthias Blankesteijn.

Wij willen Maaike op deze manier bedanken voor haar huidige en toekomstige inzet als steun en toeverlaat van Matthias!

Leonie van Keulen

Iedere maand kiezen we een Held van de Maand. Daarmee zetten we iemand in het zonnetje die veel voor de ander betekent, bijvoorbeeld door vrijwilligerswerk!
Deze maand is dat Leonie van Keulen. Leonie doet vrijwilligerswerk bij het Prinses Máxima Centrum, is vrijwillig jeugdwerker bij De Praatpaal en daarnaastis ze nog trainer bij Flevo!

Wat ons betreft een echte held!

De 'groene vingers' van de Kruiskerk

Geniet u ook van de prachtige bloemenperken rondom de Kruiskerk? De heren met 'groene vingers' komen elke woensdagochtend bij elkaar en zijn daarom onze Helden van de maand juni. We hebben hen verrast met een grote koek voor bij de koffie! Teun de Wilt, Henk Velzing, Jaap van de Pol, Gijs van Essen en Aart van Dronkelaar kunnen nog wat versterking gebruiken. Wilt u hen helpen met het groen rondom de kerk, dan kunt u bellen met Jaap van de Pol: (06) 19 98 94 90.

Henk van den Burg en John Zwanepol

Henk van den Burg en John Zwanepol verzorgen met veel enthousiasme 35 uilenkasten rondom Nijkerk.

In het najaar maken zij de kasten schoon, in de winter timmeren zij nieuwe kasten en in het voorjaar worden de kasten gecontroleerd. Dit jaar zijn zeven kasten bezet door steenuilen, een kast met een kerkuil en een kast is bezet door een torenvalk.

Kensi Meester

Als je nog maar 9 jaar bent en je al inzet voor het geluk van andere kinderen, dan vindt de fractie van het CDA jou een echte ‘held van de maand’!

Kensi Meester haalde maar liefst 3.200 euro op voor Villa Joep, een fonds tegen neublastoom kanker bij kinderen.

Wat ben jij een kanjer! Gefeliciteerd!

Beschermers van de weidevogels

Beschermers van de weidevolgels zijn de helden van de maand maart.

De weidevogels worden in hun voortbestaan bedreigd. Vooral in het broedseizoen zijn ze kwetsbaar. Nesten worden door vossen leeggeroofd.

Vrijwilligers plaatsten in de polder Arkemheen een raster rond tientallen hectaren weidegrond om de nestjes te beschermen tegen rovers. De rasters worden weer weggehaald wanneer de jonge vogels kunnen vliegen. Reden voor het CDA Nijkerk- Hoevelaken om deze gezellige groep vrijwilligers te bedanken en hen eens in het zonnetje te zetten

Vrijwilligers van de katholieke begraafplaats

Het maakt niet uit wanneer je op de katholieke begraafplaats in Nijkerk komt, het ziet er altijd netjes uit. Dit is te danken aan deze gezellige groep vrijwilligers die gezamenlijk de begraafplaats onderhouden.
Met zijn allen is het met een halve dag werk weer gepiept.
Reden voor het CDA om deze vrijwilligers in het zonnetje te zetten.

Willie van Kooij

Willie van Kooij is onze held van de maand januari!

Eric Stuive overhandigde aan deze Hoevelakense een bloemetje. Eind november stelde zij haar achtertuin open als depot voor Sinterklaas en kerstcadeautjes. Deze maand gaf zij de laatste cadeautjes weg aan Stichting Jarige Job. Wat een prachtig initiatief!

Onze helden van de maand december!
Gea Wagensveld, Desiree Bakker, Bianca Worst, Roelfke Buitink en Jessica Dinsdag, dank jullie wel voor het omtoveren van Nijkerkerveen naar het prachtige Sinterveen! Wat zijn jullie een prachtig stel enthousiaste vrouwen samen! En wat geweldig dat jullie gewoon doorgaan om ons mooie dorp in kerstsfeer om te zetten.

Nienke Overvliet

Onze held van de maand november is Nienke Overvliet. Nienke heeft zich 12 jaar vrijwillig ingezet voor het CDA. Als voorzitter van het bestuur van de afdeling CDA Nijkerk-Hoevelaken heeft ze met hart en ziel meegedacht, gestuurd, uitgewerkt en geweldig leidinggegeven. Nienke, dankjewel voor alles!!

Michel Guliker en Gert-Jan Knoppersen

Michel Guliker en Gert-Jan Knoppersen zijn onze helden van de maand oktober!

Zij hebben samen een nieuwe bolderkar gemaakt voor Shalom. Michel en Gert-Jan, jullie hebben de wereld weer een klein beetje mooier gemaakt door deze actie! Dank jullie wel!"

Aart van Dronkelaar en Rik van Dijkhuizen

Al vele jaren staan Aart van Dronkelaar en Rik van Dijkhuizen in weer en wind bij de papiercontainer voor de Oranje Nassau School. Als CDA reden hen te verrrassen als onze 'Helden van de maand'!

de straatcoördinatoren

Straatcoördinatoren jullie zijn KANJERS

Voor onze ‘held(en) van de maand’ hebben we gekozen voor alle mensen die zich hebben opgegeven, om vrijwillig in hun straat hulpvragen en hulpaanbod te coördineren.

We hebben daarvoor 125 koeken van een kaartje voorzien en in een enveloppe gedaan. Sigma heeft de bezorging voor zijn rekening genomen vanwege de privacywetgeving, daarvoor onze hartelijke dank.

Hennie en Justin Hendriks

Hennie en Justin Hendriks, moeder en zoon hebben in de coronatijd de mensen in de Haarstraat vrolijkheid en gezelligheid gebracht. Samen organiseerden ze binnen alle richtlijnen een pubquiz met Koningsdag en een bingo met Hemelvaartsdag voor de hele Haarstraat! Super mooi initiatief vindt het CDA, dank jullie wel voor jullie inzet!

Vrijwilligers van HipHelpt

De helden van de maand februari zijn de vrijwilligers van HipHelpt!

HipHelpt (Hulp In Praktijk) is een vrijwilligersorganisatie die vrijwilligers in contact brengt met mensen die hulp nodig hebben bij alledaagse dingen. Hulp bij praktische klusjes in en om het huis bijvoorbeeld, of bij het invullen van formulieren. Maar ook begeleiding bij het bezoek aan een arts kan meer dan welkom zijn, net als samen een kopje koffie drinken voor de gezelligheid of een wandeling maken.

Een prachtig initiatief en een groot compliment waard!

Tom Wagensveld

Onze held van de maand januari is Tom Wagensveld!

Tom heeft ontzettend veel vrijwillige uren in het allernieuwste gebouw van Nijkerkerveen gestoken: t'Veense Hart en de Horizon. Vanaf het begin heeft hij zich ingezet om voor Nijkerkerveen een prachtig gebouw neer te zetten waar alle Veenders van jong tot oud zich thuis voelen. Tom, namens het CDA heel veel dank hiervoor!

Gerard van Drie, Gert de Jong en Theo Ruitenbeek

Onze helden Gerard van Drie, Gert de Jong en Theo Ruitenbeek hebben we verrast. Zij zorgen er iedere week voor dat het er rondom de Eben-Haëzerkerk piekfijn uitziet! Deze mannen zijn er in weer en wind. Namens het CDA: Dank jullie wel!

Vrijwilligers van het Paashuis

De helden van de maand november zijn de vrijwilligers van het Paashuis.

Het Paashuis is een mooie ontmoetingsruimte in de wijk Paasbos. Hier wordt bijvoorbeeld gezellig een goede kop koffie gedronken én er worden activiteiten georganiseerd voor en door de buurt. Denk hierbij aan een spreekuur met de wijkagent, spelletjesmiddagen en culturele maaltijden.

Het Paashuis wordt volledig gerund door vrijwilligers en dat is wat ons betreft een groot compliment waard. Daarom zijn deze vrijwilligers de helden van de maand november en hebben we even een bloemetje langs gebracht!

"De Boeren"

De helden van de maand oktober zijn voor het CDA "De Boeren"

De boeren hebben het de laatste jaren zwaar. Ze vinden dat een groot deel van de problemen in Nederland op hun bordje terecht komen. Daarbij vinden de boeren ook dat ze veel te weinig waardering krijgen voor alles wat ze dagelijks voor Nederland doen. Het negatieve beeld dat vaak door de media of activisten geschetst wordt is allerminst terecht. Om hun mening kracht bij te zetten zijn veel boeren, waaronder ook Nijkerkse boeren, met hun trekkers naar Den Haag gegaan. Het doel van deze actie was om de politiek positief te beïnvloeden.

Het CDA leeft mee met alle boeren. Want zonder boeren geen voedsel. Als waardering voor hun werk zijn de boeren deze maand dus held van de maand. De traktatie die hierbij hoort werd overhandigd aan Fije Visscher en Aart-Jan Vos, beiden actief bij LTO Gelderse Vallei.

SchuldHulpMaatje

Onze helden van de maand september zijn de maatjes, coördinatoren en het bestuur van SchuldHulpMaatje.

Zij staan naast mensen met schulden en financiële problemen. Op dit moment worden 50 mensen en/of gezinnen geholpen door de vijftien vrijwilligers. Het doel is het voorkomen en oplossen van schulden. Ze werken hierbij samen met de gemeente en andere partijen.

Het CDA is erg blij met het werk van SchuldHulpMaatje en zette daarom deze helden in het zonnetje tijdens hun maatjesavond.

het Carbidteam Nijkerkerveen

Onze helden van de maand juni: Het Carbidteam uit Nijkerkerveen! Ieder jaar maken ze op 31 december één groot feest van oudejaarsdag voor alle Veenders, maar ook voor heel veel mensen uit de omtrek. Bedankt mannen voor jullie enorme inzet om dit ieder jaar weer te organiseren!

Tara Goorhuis

Onze held van de maand mei is Tara Goorhuis.

Tara zamelt al heel lang doppen in. Het geld wat ze hiervoor krijgt, geeft ze aan Kika.

Door de jaren heen heeft ze voor 3.500 euro aan doppen ingezameld en als afsluiting heeft ze tijdens de Veluwe wandeltocht met klasgenootjes 10 km gelopen met 5 kilo doppen op haar rug. Met deze actie heeft ze nog eens 1.622,50 euro opgehaald, maar dat bedrag wordt nog hoger.

Tara je bent een kanjer. Wij zijn heel trots op jou.

Stichting Oranjecomité Nijkerkerveen

Onze held van de maand april is Stichting Oranjecomité Nijkerkerveen. Waar landelijk zorgen zijn omdat Oranjeverenigingen kleiner worden, groeit het aantal leden in Nijkerkerveen! Wat een prachtig, enthousiast team staat hier! Dank jullie wel voor al jullie inzet om er een mooi feest van te maken!

Kees van Baak

Sinds 2007 was Kees actief in de Provinciale Staten van Gelderland.

Daarnaast is Kees ook secretaris voor de Stichting Weeshuis Nijkerk, voorzitter van de Stichting Stoomgemaal en actief bij de Raad van Toezicht van De Rijdende School.

Als dank voor wat hij in de provincie gedaan heeft en voor alles waar hij nog actief mee is, hebben we Kees verrast met de held-van-de-maand-taart van de De Postkamer Nijkerk - Careander.

Dick Schouten

Onze held van de maand februari 2019: Dick Schouten! Dick is meer dan 12 jaar voorzitter van de Veensche Boys geweest en heeft zich enorm ingezet voor de nieuwe kantine. Namens het CDA heel veel dank Dick!

Nijkerk on ICE

Voor de achtste keer is het de organisatie en sponsoren van Nijkerk on ICE (NICE) gelukt om het evenement weer tot een succes te maken voor jong en oud. Vele mooie plaatjes van schaatsende kleutertjes, grootouders met hun kleinkinderen, dansende kinderen en volwassenen die curlend het ijs betraden kwamen op sociale media voorbij.Dit jaar werden er meerdere oproepen gedaan om vrijwilligers te werven, want zonder hen geen ijsplezier in hartje Nijkerk.

Reden voor ons om hen in januari uit te roepen tot onze “helden van de maand” en hen te bedanken met een groot hart van koek. Hopelijk tot volgend jaar kanjers van NICE!
Een aantal vrijwilligers nam de koek in ontvangst en onze dank aan Arjen Gerritsma voor de foto.

Zwerfafvalbrigade Nijkerk

Onlangs heeft een aantal CDA-raadsleden de Zwerfafvalbrigade Nijkerk verrast met een bezoek. De Zwerfafvalbrigade is dit jaar ook in Nijkerk gestart en er zijn ongeveer 34 mensen actief die in hun eigen buurt regelmatig zwerfafval opruimen.

Leendert de Boer:’’ Tijdens het opruimen van zwerfafval krijgen we veel positieve reacties. Ik hoop door het goede voorbeeld te geven dat mensen dit zullen volgen.”

Wim Tondeur: “In de hele gemeente zijn ongeveer 70 mensen actief in verschillende wijken en woonkernen. Zo zijn er ook mensen actief in Hoevelaken en Appel. In Hoevelaken is er bijna een dekkend netwerk en dat zou ik graag in Nijkerk ook zo zien. De gemeente stelt de materialen beschikbaar en zij halen het afval op. Die samenwerking verloopt erg goed.”

CDA-raadslid Harry Bokkers is enthousiast: “Wij mogen trots zijn op de vrijwilligers die zich inzetten voor de Zwerfafvalbrigade. In de uitslag van onze enquête “Hoe respectvol is uw gemeente?” stond de ergernis dat niet iedereen zijn eigen rommel opruimt hoog genoteerd. Wij waarderen de inzet van de mensen die het zwerfafval in Nijkerk bestrijden en daarom heeft het CDA ze uitgeroepen tot de helden van de maand. ”

Wilt u meedoen dan kunt u zich aanmelden bij Wim Tondeur op telefoonnummer (06) 13 18 87 10 of via email: [email protected]

Seniorweb

Onze held van de maand is het bestuur van Seniorweb. Dit jaar is Seniorweb 20 jaar actief in onze gemeente. Ze leren mensen uit Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken om aan de slag te gaan met de computer,  laptop of smartphone.

De afgelopen jaren hebben ze 500 mensen geholpen om digitaal vaardig te worden.

Bedankt voor jullie inzet we hopen dat jullie nog veel mensen mogen helpen hun weg te leren vinden in de digitale wereld.

Meer weten, kijk gerust eens op de website: https://www.seniorwebnijkerk.nl/

De heer Van Etten

De heer Van Etten uit Spanbroek is onze held van de maand oktober. Deze zomer verbleef hij samen met zijn vrouw op ''camping Spochthoorn''. Tijdens een rondje wandelen eind juni zag hij een dame op leeftijd de berm in fietsen. Ze kwam terecht in de greppel op de Wallersteeg. De heer Van Etten heeft direct hulp verleend en samen met de hulpdiensten mevrouw uit de greppel gehaald. Gelukkig zag de heer Van Etten het gebeuren, want  het onkruid in de bermen stond anderhalve meter hoog. De heer Van Etten is daarna naar de gemeente gegaan om het onderhoud van de bermen en greppels bespreekbaar te maken. Hartelijk dank meneer van Etten voor uw oplettendheid en attente optreden.

Vrijwilligers van De Huiskamer

Ook in september kozen we weer een Held van de Maand. Deze maand waren het de vrijwilligers van De Huiskamer.

De Huiskamer is eind 2011 geopend aan de Oosterstraat 2a in Nijkerk (in het steegje tussen Zeeman en Hunkemöller). Het is een plek waar iedereen vrij in en uit kan lopen en waar altijd ruimte is voor ontmoeting, gezelligheid of een goed gesprek. Centraal in De Huiskamer staat de relatie tussen mensen onderling en de relatie tussen mensen en Jezus.

Het initiatief wordt volledig in stand gehouden door vrijwilligers, die vanuit hun christelijke overtuiging altijd klaar staan voor een gesprek of gebed.

Sociaaldomeinraad

Onze helden van de maand juni zijn de leden van de Sociaaldomeinraad!

De Sociaaldomeinraad is een raad van vrijwilligers en geeft advies op vrijwel alle terreinen van het sociaal domein. Hier gaat veel tijd en energie in zitten.

Namens het CDA: Bedankt hiervoor!''

Jan en Gea van Dijk

Voor mei zijn onze helden Jan en Gea van Dijk. Zij zijn al meer dan 20 jaar actief binnen het bestuur van de EHBO Vereniging Nijkerk. Gea was tot vorige maand werkzaam voor het secretariaat en Jan is tweede voorzitter. Tevens staat hij regelmatig bij een EHBO-post bij activiteiten voor de gemeente Nijkerk. Bedankt Jan en Gea!

Jos van den Bosch

Voor april is onze held Jos van den Bosch. Een bijzonder betrokken dame die met mooie oude plaatjes en verhalen op de Facebookpagina 'Je bent een echte Nijkerker als…' de geschiedenis van onze gemeente levendig in beeld brengt en hiermee veel mensen verbindt. Jos van den Bosch is daarnaast ook lange tijd betrokken geweest bij vele adviescommissies.

Bedankt Jos je bijdrages waarderen we enorm.

Queen of Peace

Onze helden van de maand februari. Het Hoevelakense Queen of Peace team. Een groep zeer enthousiaste vrijwilligers die middels zelf georganiseerde acties en met het werven van sponsoren geld bij elkaar brengt voor het realiseren van een High school in Oeganda. Het CDA wenst deze groep vrijwilligers heel veel succes met de verdere voorbereidingen

Vrijwilligers Museum Nijkerk

Onze helden van de maand januari. Alle 80 vrijwilligers van Museum Nijkerk, enorm bedankt voor jullie inzet al jaren lang! Wat een enthousiaste groep mensen zijn jullie! Namens het CDA hartelijk dank!

Zaterdagmedewerkers Spar Nijkerkerveen

Deze maand december een hart onder de riem voor alle zaterdagmedewerkers van de Spar Nijkerkerveen. Na zo’n nare ervaring van afgelopen week is dit een hele schrale troost. Dik verdiend toppers!! En namens het CDA: hele fijne dagen toegewenst!

Stichting Leergeld Nijkerk

Onlangs heeft een aantal CDA-fractieleden een bezoek gebracht aan Stichting Leergeld Nijkerk. De stichting zet zich in voor kinderen die opgroeien in armoede. Aanleiding voor het bezoek was om van de Stichting Leergeld te horen wat er speelt en waar men tegenaan loopt nu men vanaf maart actief is in Nijkerk.

Trudy Doornhof: “Wij mogen trots zijn op Stichting Leergeld. Wat goed dat gezinnen een verzoek voor hulp hebben ingediend, maar we zijn er nog niet. Rondom armoede heerst nog vaak een gevoel van schaamte en dat moeten we doorbreken.”

Marcelle Warringa, voorzitter van Stichting Leergeld: “We zijn geschrokken van de armoede die we in onze gemeente tegenkomen. De beelden die we kennen van de televisie, ze komen ook voor in Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken.”

Harry Bokkers: “Goed om te horen dat Stichting Leergeld door verschillende bedrijven en particulieren financieel ondersteund wordt. Zij zorgen ervoor dat Stichting Leergeld middelen beschikbaar heeft voor de aanvragen voor een fiets, een laptop en een bijdrage voor boekengeld”.

Voor al het goede werk dat de stichting al heeft gedaan zijn zij volgens het CDA held van de maand.

De heer Hoffmann

Onze held van de maand is meneer Hoffmann. Meneer Hoffmann heeft de ziekte van Parkinson. Sinds de diagnose wandelt hij heel vaak in het buitengebied. Al snel begon hij zich te ergeren aan het vele zwerfafval. Daarom gaat hij nu veelvuldig op pad met een zak en prikker. Bedankt meneer Hoffmann wat fijn dat het buitengebied door uw inzet er een stuk schoner is.

Jordan van Iddekinge

Onze held van de maand juni is Jordan van Iddekinge! Jordan loopt stage bij Sigma en heeft aan heel veel projecten meegewerkt. Daarnaast heeft ze samen met Manuela via het maatjesproject vanaf oktober getraind voor de Halve van Nijkerk. Na veel zaterdagen oefenen hebben ze 22 april samen 1,2 km gelopen in een hele mooie tijd. Jordan bedankt dat je als maatje hebt kunnen helpen!

Edwin Elgersma

Onze held van de maand mei is Edwin Elgersma. Hij is onze held omdat hij zoveel uren zijn allerliefste kersverse vrouw Judith Overvliet aan het CDA kwijt is. Edwin bedankt!

Lia en Jacques Overkamp

Onze helden van de maand april zijn Lia en Jacques Overkamp. Beiden zijn op vele manieren actief in de Nijkerkse samenleving. Lia is wekelijks als vrijwilliger te vinden bij Hospice Nijkerk. Jacques zit of zat als bestuurder in verschillende organisaties. Tegenwoordig is hij vaak te zien als stadsgids bij wandelingen vanuit Museum Nijkerk. Beiden zijn ook vrijwilliger bij de katholieke kerk.

Lia en Jacques, hartelijk dank voor jullie inzet.

Karin en Jet van Steeg en Richard van de Veen

Onze helden van de maand maart. Karin en Jet van Steeg en Richard van de Veen. Zij zijn de kracht achter alle leuke initiatieven die in winkelcentrum Paasbos worden georganiseerd. Zo was er vandaag een druk bezochte (overdekte!) matjesmarkt georganiseerd. En net als vorig jaar komt ook dit jaar weer het gezellige Paasbosontbijt! Karin, Jet en Richard; super bedankt voor jullie inzet!

Esmee van Beek

Onze held van de maand februari is Esmee van Beek. Met haar Facebook pagina als helpende hand staat ze ongeveer 50 gezinnen bij met raad en daad. Van mensen helpen met een bezoek aan het gemeentehuis of de voedselbank tot een tas met boodschappen voor gezinnen die net buiten de norm van de voedselbank vallen. Wekelijks brengen mensen kleding of boodschappen naar Esmee voor de minderbedeelden. Esmee was heel erg verrast en blij, maar ook bescheiden. Ze vindt het eigenlijk niets bijzonders, maar de fractie van het CDA denkt hier anders over. Bedankt Esmee voor wat je voor zoveel andere mensen doet!

Klaar? Over!

CDA helden van de maand: 'Klaar? Over!' Dagelijks helpen verkeersbrigadiers kinderen met veilig oversteken. Tijd om deze helden in het zonnetje te zetten. De fractie van het CDA heeft de verkeersbrigadiers van de Oranje-Nassauschool, Het Baken en de Schimmelpenninck Van der Oyeschool in Nijkerk en Hoevelaken verrast met een bon om binnenkort een kopje koffie of thee te drinken met een gebakje bij Coava of De Haen. Zij zetten zich in en staan klaar voor veel schoolkinderen in weer en wind. Enorm bedankt toppers! Oh ja en rijdt u richting deze of andere oversteekplaatsen wilt u ook meehelpen aan de veiligheid door uw snelheid aan te passen zo zijn onze brigadiers ook veilig. Aanmelden als verkeersbrigadiers mag natuurlijk ook. Bij heel veel scholen zoeken ze nog mensen die mee kunnen helpen.

Het Glazen Huys Nijkerk 2016

Bedankt, jullie hebben echt een topprestatie neergezet door zes dagen lang live radio en televisie te maken om iedereen in de omgeving Nijkerk in beweging te brengen en om zich in te zetten om geld op te halen voor drie Nijkerkse goede doelen en het doel van 3FM Serious Request. Van het geld dat hiermee wordt opgehaald kunnen deze goede doelen extra activiteiten organiseren, die zij zich anders niet kunnen veroorloven. Super bedankt voor jullie inzet en tijd voor dit mooie initiatief!

Dinie Vos - Van den Ham

Vanmiddag werd  Dinie Vos - Van den Ham verrast met een bloemetje, terwijl ze als vrijwilligster eten aan het serveren was aan de bewoners van Huize Sint Jozef. Dinie Vos is een vrijwilligster in hart en nieren die altijd klaar staat om te helpen met een opgewekt en bescheiden karakter! Een van de vele vrijwilligerstaken die zij onder andere doet, is het maken van fietstochten met een duofiets met bewoners van woonzorgcentrum Sint Jozef. CDA Nijkerk-Hoevelaken waardeert je inzet enorm, bedankt!

Jacobine Krijkamp

Held van de maand oktober is Jacobine Krijkamp. In 2013 is zij gestart met een 'wens voor je medemens'. Door dit sympathieke initiatief zijn al heel veel wensen in vervulling gegaan. Mensen zijn verrast, niet alleen door de wens die uitkomt maar meer nog door de steun die deze mensen voelen. Zijn er echt zoveel mensen die op mij gestemd hebben en mij een warm hart toedragen?! Het mooie is dat iedereen daar zijn steentje aan bij kan dragen. Deze win-win situatie staat bij 'wens voor je medemens' hoog in het vaandel. Maar vooral positiviteit te brengen bij mensen die dit zo goed kunnen gebruiken. Het CDA waardeert het enorm dat Jacobine hier zoveel tijd en energie insteekt, bedankt hiervoor en heel veel succes en plezier in de toekomst toegewenst!

Stichting Hello You Nijkerk

Helden van de maand september 2016 - Bestuur van stichting Hello You Nijkerk + alle vrijwilligers, die 6 maal per jaar met veel enthousiasme ontmoetingsbijeenkomsten organiseren voor mensen met een verstandelijke beperking die in Nijkerk wonen of werken en die ouder zijn dan zestien jaar. Met als doel: ontmoeten, gezelligheid en samen plezier maken! De bijeenkomsten zijn heel divers, denk aan een karaoke-avond tot boetseren en van chic dineren tot een sportdag. Ieder mens heeft op zijn tijd ontspanning nodig en zo nu en dan een luisterend oor of een arm om zich heen! Hello You Nijkerk vrijwilligers dank jullie wel voor jullie inzet en ga zo door!

Marieke van Soest

Deze maand is onze held van de maand de 28-jarige Marieke van Soest.

Na veel tegenslag wat betreft haar gezondheid, waaronder een hersenbloeding en een bacteriële infectie, blijft zij positief en zichzelf uitdagen in onder meer haar liefde voor de zwemsport. Waar zij tot nu toe al mooie prijzen mee heeft gewonnen. Een nieuw record op de Paralympische Spelen 2016 in Rio is waar ze nu haar zinnen op zet. Ze bekijkt alles vanuit een positieve hoek. Marieke is een doorzetter en het CDA heeft veel respect voor hoe zij omgaat met alles wat ze heeft meegemaakt.

Het kerncomité Boerenmaandag!

Boerenmaandag is een begrip in Nijkerk en omstreken. Maar er zou geen Boerenmaandag zijn zonder het kerncomité. Dit jaarlijkse typische Nijkerkse feest wordt namelijk georganiseerd door vrijwilligers! Zij regelen in hun vrije tijd dat de dag op rolletjes loopt. Het CDA stelt dit zeer op prijs en wil jullie dan ook van harte bedanken voor jullie inzet!

Jan en Everarda Roest

Deze maand twee helden: Jan en Everarda Roest.

Jarenlang hebben Jan en Everada zich als vrijwilliger ingezet voor de katholieke parochie in Nijkerk. Jan heeft twee periodes in het bestuur gezeten. Verder was hij ook voor langere tijd beheerder van de gebouwen van de begraafplaats van de parochie. Everarda zorgde met anderen dat de kerk en St. Jan er altijd netjes bijstonden. Als lid van het zieken- en ouderencomité bezocht zij parochianen die niet meer naar de kerk konden komen.

Kortom twee vrijwilligers die enorm veel doen en hebben gedaan voor de rooms-katholieke geloofsgemeenschap in Nijkerk. Hartelijk dank voor uw inzet.

De heer Morren

Helden die de Nijkerkse samenleving helpen, verdienen een pluim, vindt de fractie van het CDA.

Voor de maand maart is dat de heer Morren aan de Sparrenboomstraat. Hij is vrijwillig actief rondom het appartementengebouw en in de tuin aan de zijde van het Vetkamp. De heer Morren is daar dagelijks te vinden. Hij maait het gras op de schuine helling, onderhoudt het grindpad en ruimt rommel rondom het appartementengebouw op. Dit alles met goed vinden van de instanties, hetgeen dan ook alle lof verdient.

Het resultaat mag gezien worden ga zo door!!!

Jan en Coba van Leuveren en Adriaan en Anneke Goudswaard

Onze helden van de maand februari: Jan en Coba van Leuveren en Adriaan en Anneke Goudswaard. Jan en Adriaan hebben zich jarenlang ingezet om een dorpshuis in Nijkerkerveen te realiseren. Zij hebben ervoor gezorgd dat alle raadsleden hun uitgewerkte plan steunde. Het plan en het geld liggen er. De verdere uitwerking geven ze nu uit handen aan de Stichting Dorpshuis Nijkerkerveen. Jan en Adriaan heel erg bedankt voor jullie tomeloze inzet al die jaren voor Nijkerkerveen!

De heer en mevrouw Van de Bunt

Onze helden van de maand januari zijn meneer en mevrouw Van de Bunt. Samen met vijf andere bestuursleden en drie ondersteunende bestuursleden, zorgen zij ieder jaar weer voor een geweldige Uutkiekdag. Iedere maand komen ze bij elkaar om alle ideeën en plannen uit te werken. Op de Uutkiekdag zelf helpen er ongeveer 70 vrijwilligers om er een onvergetelijke dag te maken. De opbrengst wordt verdeeld onder verschillende goede doelen. Een prachtig initiatief dat zeker een opsteker verdiend, vindt het CDA.

Jan en Willem van Putten

Onze helden van de maand december. Willemien en Jan van Putten! Samen vertegenwoordigen zij ruim 70 vrijwilligers van Hulpdienst Hoevelaken. Ze geven mensen die dat nodig hebben, even of voor langere tijd een helpende hand. Dankjewel voor jullie gigantische inzet, al jaren lang!

Brandweer Nijkerk

Onze brandweermannen staan 24 uur per dag en 7 dagen in week paraat om burgers te helpen. Dit vraagt veel van de brandweerman en zijn naaste omgeving. Het CDA waardeert dit enorm en vond dit een traktatie waard. Super bedankt voor jullie inzet!

Harrie en Tini Smorenburg

Bij de generale repetitie van het zeemanskoor Welvaren en de fanfare zijn Harrie en Tini Smorenburg verrast door het CDA. Het echtpaar zet zich in voor heel veel werkgroepen. Zo wandelen ze wekelijks met cliënten van de Pol en Huize Sint Jozef. Verder zijn ze  betrokken bij de cliëntenraad van Huize Sint Jozef, initiatiefgroep Paasbos, het bestuur zeemanskoor Welvaren, museum Nijkerk en nog vele andere groepen mogen op hun rekenen. Omdat we echtpaar Smorenburg dankbaar zijn voor hun inzet zijn zij onze helden van de maand.

Henny Osseforth

Held van de maand september is Henny Osseforth! Bij Henny is een aantal jaren geleden kanker ontdekt. Ondanks de beperkingen van zijn ziekte doet hij heel veel voor anderen. Zo helpt hij mensen bij het opknappen van hun woning of door het plaatsen van een schutting. Daarnaast is hij actief als vrijwilliger voor de de Huiskamer. De CDA fractie heeft veel bewondering hoe Henny met zijn ziekte omgaat. Daarom leek het ons een goed idee om hem in het zonnetje te zetten door hem de held-van-de-maand-taart aan te bieden. Henny, bedankt!

Aart en Nel van Dronkelaar

Als echtpaar zetten Aart en Nel van Dronkelaar uit Nijkerk zich op allerlei vlakken in de samenleving. Je komt hen onder andere tegen bij de papiercontainer van de Oranje Nassauschool en als chauffeurs voor 's Heeren Loo. Ook zijn zij betrokken buren van de Philatuin. Dat vinden wij als CDA Nijkerk-Hoevelaken zeker een bos bloemen waard. Super bedankt voor jullie inzet!

Wim van Rijn

Wim van Rijn uit Nijkerkerveen is al 79 jaar en nog iedere week actief als vrijwilliger! De papiercontainer die bij Concordia staat, regelt Wim iedere week. En dat al 20 jaar lang! Dat vinden wij dan ook zeker een mooie bos bloemen waard.

Margreet van der Zwaag

Donderdag 30 april heeft CDA Nijkerk-Hoevelaken Margreet van der Zwaag verrast. Zij is al jaren betrokken bij de Oranjevereniging Nijkerk. Na 16 jaar heeft zoon Marko van der Zwaag in 2012 het voorzitterschap overgenomen. Maar Margreet en haar man Bonno zijn nog altijd niet weg te denken bij de organisatie rondom Koningsdag, Dodenherdenking en Bevrijdingsdag. Daarom held van de maand april: heel hartelijk bedankt voor de inzet!

Hanna van Loo

Al vele jaren zet Hanna van Loo zich in voor Vluchtelingen werk Nijkerk. Bijna 10 jaar geleden hebben Hanna en haar man Henk ook een jongeman in huis opgevangen. Nog steeds hebben ze contact met deze jongeman die inmiddels in Frankrijk woont. Verder organiseert zij maandelijks een avondje voetballen voor jonge vluchtelingen in de Baggelaar in Nijkerkerveen. Op dit moment helpt ze een gezin wat al een tijdje in Nijkerk woont met veel praktisch zaken zoals hoe maak je hutspot.

Fijn dat Hanna en Henk zich zo betrokken voelen en de handen uit de mouwen steken voor mensen die alles hebben moeten achterlaten omdat ze niet meer veilig kunnen leven in hun eigen land.

De heer Uiterwijk

Zaterdag 21 februari hebben wij de heer Uiterwijk als vrijwilliger van voetbalvereniging SC Hoevelaken uitgeroepen tot held van de maand februari. De heer Uiterwijk vindt u iedere dag op het voetbalveld. Op zaterdag is hij er al om 7.00 uur. Hij zorgt ervoor dat alle teams de juiste kleedkamers toegewezen krijgen, houdt alle uitslagen bij en treedt tevens op als gastheer voor alle scheidsrechters. Bijzonder? Ja, zeer bijzonder. Helemaal gezien zijn respectabele leeftijd van 90 jaar nemen wij ons petje af voor deze vrijwilliger.

Henk en Alie van Dunschoten

Helden die de Nijkerkse samenleving helpen, verdienen een pluim vindt de fractie van het CDA. Daarom zetten we elk maand een held in het zonnetje! Vandaag brachten we een taart, gemaakt door de medewerkers van de Postkamer, aan Henk en Alie van Dunschoten! Je kunt ze onder andere kennen van de bloemisterij A. Ham in Nijkerkerveen. Een stel die zich al jaren op verschillende fronten belangeloos inzet voor de samenleving! Henk en Alie bedankt, goed bezig en ga zo door!