12 mei 2017

Raadsleden gezocht

Op 21 maart 2018 zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Het CDA Nijmegen is op dit moment druk bezig met de voorbereidingen daarop. Ten behoeve van de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen is een kandidatencommissie samengesteld onder het voorzitterschap van Yolande Ulenaers.

Raadsleden gezocht

Leden van het CDA kunnen zich kandideren voor de gemeenteraad. We zoeken kandidaten die het gedachtegoed van het CDA onderschrijven, een visie hebben op wat beter kan in Nijmegen en die interesse hebben in de politiek. We zoeken mensen die van debat houden, zich op een positieve manier namens het CDA willen presenteren en met twee benen in de Nijmeegse samenleving staan. Het CDA wil graag groeien bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Daar horen aansprekende gezichten voor de gemeenteraad bij. We zoeken zowel mensen die ervaring hebben in de politiek als mensen die zich politiek willen ontwikkelen.

Mark Buck is reeds door de leden gekozen als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Hij neemt vanuit die hoedanigheid ook zitting in de kandidatencommissie.

Lijstduwers

Naast kandidaten voor de gemeenteraad zoeken we ook mensen die zich in naam en gezicht aan het CDA willen verbinden. Mensen die zeggen: “ik wil me publiekelijk uitspreken voor het CDA en ik denk dat dat een wervende werking heeft, maar ik ambieer geen politieke loopbaan”. Hen vragen we vragen zich te melden als lijstduwer. Het CDA Nijmegen wil immers een kandidatenlijst waarmee heel Nijmegen zich vertegenwoordigd voelt. Juist daarom is het belangrijk dat u meedoet. Uw omgeving, vrienden, kennissen en geloofsgenoten: u kunt voor hen de reden zijn om CDA te stemmen. Zeker bij de komende gemeenteraadsverkiezingen kunnen we iedere stem goed gebruiken.

Aanmelden

Maak uw kandidaatstelling uiterlijk 8 juni bekend door het ingevulde Aanmeldingsformulier, uw motivatiebrief en uw CV te versturen naar Frits Jans ([email protected]).

Vragen

Voor vragen over de functie van gemeenteraadslid kunt u zich wenden tot fractievoorzitter Mark Buck ([email protected]). Vragen over de procedure kunt u stellen aan Frits Jans ([email protected]).

De profielschets en het aanmeldingsformulier vindt u als u op de desbetreffende link klikt.