06 maart 2018

Prioriteit: een duurzame stad

Het CDA Nijmegen vindt het belangrijk te denken aan de basis voor de welvaart en het welzijn van de komende generaties. Dat betekent dat we nu verstandig moeten investeren in de economie van morgen: in kennis, innovatie en duurzame groei. Het klimaatakkoord van Parijs is een doorbraak in het wereldwijde streven om de stijging van de temperatuur op aarde te beperken. Het CDA ziet het als een dure plicht deze doelstellingen te halen.

Een duurzame toekomst vraagt om investeringen in de economie en infrastructuur van onze stad. Om onze energievoorziening te verduurzamen zetten wij in op energiebesparing, CO2-reductie en investeren we in de opwekking van duurzame energie. Het CDA verwelkomt lokale initiatieven voor duurzame energie van harte!

Een prachtig voorbeeld hiervan is dat Nijmegen zichzelf Green Capital 2018 van Europa mag noemen. Een prestatie van formaat, waar elke Nijmegenaar trots op mag zijn. Door het jaar heen staan er tal van evenementen op het programma waarbij nogmaals de nadruk op het belang van duurzame ontwikkelingen wordt gelegd. Dat Nijmegen zich via deze weg ook kan profileren is voor het CDA een belangrijke bijkomstigheid. Wij zijn, als grootste stad van Oost-Nederland, in ontwikkeling en dat willen we graag tonen als het aan het CDA ligt!