19 maart 2018

De meerwaarde van een lokale partij met een landelijke binding

In de campagnes voor de gemeenteraadsverkiezing in Nunspeet wordt er gezocht naar tegenstellingen tussen de verschillende partijen en dat is logisch. Een interessant punt is daarbij het verschil tussen puur lokale partijen en partijen met een landelijke binding. De vraag is of lokale partijen een groter belang bij de inwoners leggen dan partijen die een landelijke binding hebben. Het antwoord is natuurlijk nee. Het CDA gaat ervan uit dat elke partij in onze gemeente werkt met maar één belang en dat is het belang van onze inwoners. Het verschil zit in de mate waarin een partij gebruik kan maken van het eigen partijnetwerk. Dat betreft de eigen regio, de provincie en het landelijk niveau. En als het nodig is, tot aan Brussel toe. Veel zaken die op lokaal niveau spelen worden immers op hogere niveaus beslist. Onze lokale CDA-fractie deelt in de kennis die aanwezig is op regionaal, provinciaal of landelijk niveau. En daar brengen wij ook onze voorstellen in het belang van Nunspeet in.

Lees hier het gehele interview met Koos Meijer