17 februari 2018

Een woningmarkt met kansen

Wonen in Nunspeet, voor velen een feit en, helaas, volgens Koos Meijer, ook voor velen nog een grote wens. En het invullen van die wens stuit op allerlei obstakels die te maken hebben met eigen regels en mogelijkheden, maar zeker ook die te wijten zijn aan provinciale en landelijke mogelijkheden en/of beperkingen. Voor CDA Nunspeet is wonen een basisbehoefte. Het CDA heeft daarom het (ge)Woonmanifest gepresenteerd. De gekte op de woningmarkt wordt steeds groter. Het duurt veel te lang voordat er nieuwe woningen worden bijgebouwd en het overbieden van de vraagprijs is ook in Nunspeet al realiteit geworden. We moeten daarom heel snel toe naar een eerlijke woningmarkt. In het (ge)Woonmanifest doet het CDA voorstellen voor een betere woningmarkt. Een woningmarkt met kansen voor jonge gezinnen en mensen met gewone inkomens. Een woningmarkt waar bieden onder voorbehoud door particulieren mogelijk is, waarmee ook de leefbaarheid en sfeer van een wijk behouden kunnen worden. CDA Nunspeet werkt lokaal hard aan het invullen van die bestaande woonwensen en die zijn gericht op woningbouw voor jong en oud met een marktconforme diversiteit in omvang en prijs. Daarnaast werken wij samen met andere CDA-afdelingen om de woningmarkt eerlijk te maken. Inmiddels heeft een groot aantal lokale CDA-afdelingen het manifest ondertekend. De CDA-Tweede Kamerfractie ondersteunt het initiatief op weg naar oplossingen om te komen tot een betere woningmarkt.