08 juni 2017

KINDERTELEFOON BLIJFT OOK IN NUNSPEET BEREIKBAAR

Het CDA maakte zich grote zorgen over het voortbestaan van de Kindertelefoon. De Kindertelefoon vreesde in financiële problemen te komen nu het met 388 gemeenten moest onderhandelen over de betaling voor haar diensten. In het verleden betaalde de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) de organisaties namens alle gemeenten in één keer. Voor het CDA Nunspeet staat voorop dat er voor kinderen, die anoniem hun verhaal kwijt willen, altijd een luisterend oor moet zijn. Daarom heeft het CDA aan het college gevraagd of het voor 1 juni a.s. een overeenkomst kan sluiten met de Kindertelefoon. Ook in de Tweede Kamer heeft de CDA-fractie aandacht gevraagd voor het voortbestaan van de Kindertelefoon. Tweede Kamerlid René Peters wilde voorkomen dat de Kindertelefoon in de toekomst niet meer toegankelijk is in alle gemeenten. Peters: ‘de kindertelefoon is belangrijk omdat het een luisterend oor biedt aan kinderen die nergens anders terecht kunnen met hun problemen.’

Op de gestelde CDA-vragen heeft het college heel positief gereageerd en inmiddels is landelijk een rijksregeling getroffen. Dus eind al goed