16 juni 2020

Touwtrekken aan het Klimbos

Een van de langstlopende projecten in Nunspeet is de realisatie van het Klimbos bij het Bezoekerscentrum Nunspeet-Veluwe aan de Plesmanlaan in Nunspeet. Het aanvraagproces duurt nu inmiddels al meer dan 10 jaar en, helaas,  echt schot zit er nog steeds niet in.

Natuurlijk is het bekend dat er een aantal partijen over de aanvraag hun zegje moeten doen; de provincie, Staatsbosbeheer en de gemeente Nunspeet. Maar een besluit, waarmee de aanvrager verder kan om dan eindelijk het Klimbos te gaan bouwen,  is er nog steeds niet. Ja, veel mooie woorden op papier: belangrijk voor het toerisme, belangrijk om verschillende uitdagingen binnen de gemeente te hebben, enz., enz.

De CDA-fractie heeft aan het college de vraag gesteld waar de aanvraag nu in het proces zit en, nog belangrijker, of de gemeente nu eens echt aan het ‘touwtrekken’ wil gaan om de realisatie van het Klimbos mogelijk te maken.