07 juni 2017

WERKBEZOEK

WAT ZIJN DE KIJKTUINEN NUNSPEET WAARD?

Een delegatie van CDA Nunspeet heeft op 29 mei jl. een werkbezoek gebracht aan ‘de Kijktuinen’ van Leen en Hennie Goedegebuure aan de Kienschulpenweg in Nunspeet. In een open gesprek vertelde Leen Goedegebuure het ontstaan, de ontwikkeling en de toekomstplannen van ‘de Kijktuinen’. De Nunspeetse Kijktuinen zijn in Nederland een begrip geworden, van heinde en verre komen er jaarlijks ca. 10.000 bezoekers om er ideeën op te doen, planten te kopen en vooral te genieten van al de pracht van bloemen en planten. Daarnaast biedt ‘de Kijktuinen’ ook doelgerichte activiteiten aan met bijvoorbeeld het Blotevoetenpad en ter educatie het Kids Wijs Pad. Desondanks is het voor het voortbestaan van de Kijktuin zaak de toekomstplannen op korte termijn om te gaan zetten in daadwerkelijke bouwactiviteiten. En daarvoor is toestemming van de gemeente noodzakelijk. En daar ligt dus de centrale vraag. Wat is het de gemeente waard om de Kijktuinen als toeristisch trekpleister in de gemeente Nunspeet een goed bestaan te geven. En dit keer gaat het niet om euro’s, maar om de medewerking aan het kunnen realiseren van noodzakelijke bouwplannen. De CDA-delegatie staat daar vooral positief in.