27 oktober 2022

Bijeenkomst van de leden op de kandidatenlijst

Verslag van de bijeenkomst van de leden op de kandidatenlijst van het CDA Oldebroek.

Woensdag 26 oktober verzamelden zich zo’n 11 mensen op het kantoor van A_spect om zich door de fractie en de wethouder te laten bijpraten over de periode na de verkiezingen in maart.

Voorzitter Wilma Sie opende de bijeenkomst, waarna fractieleider Wilco van der Horst de spits afbeet. Hij vertelde hoe na de toch wel teleurstellende verkiezingen werd gedacht, dat het CDA niet bij de college vorming betrokken zou worden. Toen echter bleek, dat CU en ABO het niet eens met elkaar konden worden, kwam het CDA in beeld. Na best pittige onderhandelingen, waarbij Wilco vooral zijn waardering uitsprak voor de rol van Gertie Scholten, kon het CDA, met veel inbreng van uit het eigen programma, aanschuiven.

Wethouder Beerd Flier vertelde, dat hij na zijn aantreden met name de goede sfeer binnen het college waardeerde. Hij heeft, hoewel bestuurlijk niet onervaren, veel steun gekregen van de ervaren collega wethouders. De ontmanteling van zijn biologische veehouderij is in rap tempo verlopen, waardoor hij de belofte om de boerderij binnen een half jaar op te geven, ruimschoots heeft gehaald. Beerd geeft aan, dat veel werk te doen is, veel zaken zijn in ontwikkeling. Denk maar aan de woningbouw en de nieuwe indeling van de omgeving.

Bij de nazit kwamen nog veel zaken in een informele sfeer aan de orde. Als het aan de organisatoren ligt, komt er elk jaar zo’n bijeenkomst!