19 februari 2019

CDA bezoekt buurthuizen

Fractie en bestuur van het CDA Oldebroek hebben een bezoek gebracht aan de dorpshuizen in Wezep en Hattemerbroek om zich bij te laten praten over het reilen en zeilen! Klaas van Ommen, voorzitter van het stichtingsbestuur "De Brinkhof", Vera Knobben, secretaressen, Harry Kogelman, penningmeester van "De Brinkhof"en "De Bouwakker"en Anneke de groot, beheerder waren de gesprekspartners.

Het eerste onderwerp ging over de duurzaamheidsmaatregelen, die bij de verbouwing van "DE Brinkhof"waren getroffen. Ondanks de extra €300.000, - die de installatie heeft van de warmtepomp moest kosten, is het binnenklimaat beroerd. Het is of veel te warm of te koud. De fractie van het CDA zal bij de gemeente, als eigenaar van het gebouw informeren of daar niets aan kan gebeuren.

De besturen van beide dorpshuizen zijn zeer tevreden over de bezetting van de gebouwen en daarbij behorende financiële positie. Sterker nog, het bestuur van "De Brinkhof"denkt aan het vergroten van het gebouw om aan alle aanvragen te kunnen voldoen en de eigenlijke functie, als maatschappelijk hart van Wezep, te kunnen verwezenlijken.

"De Brinhof"is ook nauw betrokken bij de plannen, die er zijn met de inrichting van de ruimte er omheen. Zorgen zijn er over de komst van de muziekkoepel en het tekort aan parkeergelegenheid. Van de politiek wordt verwacht, dat zij bij de vaststelling van de plannen hier scherp op zal toezien.
Het CDA Oldebroek heeft toegezegd heel alert te zijn.