18 november 2015

CDA dient motie in over het Klant Contact Centrum

Het CDA afdeling Oldebroek heeft tijdens de laatste gemeenteraadsvergadering een motie ingediend over het Klant Contact Centrum van de gemeente Oldebroek.

De reden hiervoor was, dat het CDA van verschillende kanten te horen kreeg, dat een groot deel van de inwoners van Oldebroek zich ergert aan de eis dat er een afspraak gemaakt dient te worden om aan de één-loket-balie geholpen te worden! Men ervaart het huidige afspraken systeem eerder als achteruitgang, dan als vooruitgang! Daarbij komt, dat het huidige systeem van afspraken maken in tegenspraak is met gang van zaken rond een één-balie-gedachte!

Omdat het CDA vindt dat één van de belangrijkste taken van de gemeente de dienstverlening aan de burger is, heeft zij het college verzocht dit te veranderen. Het CDA denkt aan een systeem, waarbij gedurende een aantal uren per dag mensen zonder afspraak voor eenvoudig te regelen zaken het gemeentehuis kunnen binnenstappen. Willen ze een afspraak maken dan kan dat natuurlijk altijd!

Klantvriendelijkheid hoeft niet altijd duurder en minder efficiënt te zijn!

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.