09 juli 2016

CDA kritisch over het opstappen van het bestuur van het Dorpshuis.

Het CDA heeft vragen gesteld in de gemeenteraadsvergadering van donderdag 7 juli naar aanleiding van het opstappen van het bestuur van het Dorpshuis in Wezep. Het CDA heft zich steeds kritisch opgesteld t.o.v. de renovatieplannen, want het gaat om een fors geldbedrag. Op zich is het CDA voor een dorpshuis in de kern van Wezep en mag dat ook wat kosten, maar heeft wel voortdurend gevraagd of bestuur en verenigingen goed meegenomen waren in de plannen. Anders komt er een duur dorpshuis waar niemand wat mee kan! Vandaar dat het CDA zich erg over de huidige ontwikkelingen verbaast. Het bestuur van het Dorpshuis geeft namelijk aan het jammer te vinden, dat ze op onderdelen van de ontwikkeling en de uitvoering en de gevolgen hiervan voor de exploitatie anders denkt dan het college. CDA en PvdA hebben verduidelijking gevraagd, maar niet gekregen. Vreemd, dat als er een mondelinge vraag wordt gesteld over een actueel onderwerp, die vraag niet beantwoord hoeft te worden! Maar dit zal zeker worden vervolgd.