05 december 2016

CDA Oldebroek tevreden!

De Oldebroekse CDA fractie is blij met de keuze van Jan Bakker om toch de uitbreiding van zijn bedrijf te gaan realiseren op het bedrijvenpark H2O.

Eerder maakte de CDA fractie bezwaar tegen de plannen van Jan Bakker om zijn activiteiten aan de Koemkolkweg in Oosterwolde uit te breiden. Het CDA is van mening dat dit negatieve effecten zou hebben voor de verkeersveiligheid en het open karakter van het landschap.

Bovendien zou er ook sprake zijn van rechtsongelijkheid met betrekking tot andere ondernemers die hun activiteiten moesten verplaatsen vanuit het buitengebied naar elders. Het bedrijvenpark H2O is bedoeld voor grote bedrijven en biedt een bedrijf als Jan Bakker alle mogelijkheden om zich verder uit te breiden. Daarnaast geeft het verdere kansen voor werkgelegenheid. Het is tevens een stap naar de verdere invulling van het bedrijventerrein.