14 maart 2022

CDA op bezoek bij De Bargen

Zaterdagmorgen 12 maart was een delegatie van het CDA Oldebroek te gast op circuit “De Bargen” om een kijkje te nemen naar de vorderingen richting de Denicol ONK Sidecar en Quad Masters op zaterdag 16 april en de Dutch Masters of Motorcross op maandag 18 april. Als blijk van waardering voor de vrijwilligers werden heerlijke koeken meegebracht.

Henri Bekenkamp, voorzitter van Stichting Circuit Oldebroek (SCO), vertelt hoe strak alles is georganiseerd voor de komende wedstrijden. Tien weken van te voren is men al bezig het circuit klaar te maken! Daarna kost het ook nog twee weken om na afloop alles weer netjes op te ruimen! Dankzij de inzet van de 200 vrijwilligers lukt dat prima. Een grote wens van SCO is om een WK motocross wedstrijd te kunnen organiseren. Een wereldkampioenschap zijspancross is al diverse malen georganiseerd, maar voor een WK solo’s liggen de eisen nóg hoger en wordt een “tussendag” niet geaccepteerd. Dit ligt nog moeilijk, omdat er dan ook op zondag geracet moet worden. Het bestuur hoopt op een snelle beslissing van de gemeente!

Het spreekt het CDA aan, dat het circuit erg met duurzaamheid bezig is. Mede doordat “De Bargen” in een Natura 2000 gebied ligt, wordt er goed gelet op de gebruikte materialen en de omgeving.

De SCO heeft een bijzondere sociale functie voor de plaatselijke bevolking en verdient volgens het CDA dan ook volop steun van de gemeentelijke overheid.