04 maart 2022

CDA op bezoek bij Fobbe Campers

“Professionele werkplaats voor al het onderhoud aan uw Camper.”

Als CDA Oldebroek mochten we een werkbezoek afleggen bij Fobbe Campers op industrieterrein Stuivezand op ’t Loo. Wij gaan in gesprek met Martin van de Vegt. Hij werkt al vele jaren bij Fobbe Campers.

Fobbe campers is ontstaan vanuit de motorcross hobby. Voor de uitoefening van deze hobby was een camper nodig voor vervoer. Zo kwam Henry Fobbe terecht in de camper handel. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een welbekende camperdealer met klanten die vanuit heel Nederland naar Oldebroek komen voor service en kwaliteit.

De dienstverlening omvat in- en verkoop van jong segment campers, maar ook bemiddeling. Bij bemiddeling verkoopt Fobbe de camper voor de klant. Daarnaast beschikt Fobbe over een moderne, ruime werkplaats en vakkundig personeel voor onderhoud en reparaties.

Hoe ziet Fobbe Campers de toekomst in Oldebroek?

De toekomst van Fobbe ligt op ‘t Loo, waar plannen voor verbouw en uitbreiding zijn om ruimte in de werkplaats te realiseren. Een steeds groter deel van de bedrijfsvoering richt zich op onderhoud, keuringen en reparatie. Dit is een tijdrovend proces. Niet alleen motorisch en technisch moet het autogedeelte op orde zijn, maar ook het woon/slaap gedeelte van een camper heeft onderhoud nodig. Daardoor is een camper gemiddeld twee dagen in de werkplaats.

Tijdens ons gesprek sluit Robert Fobbe aan. Robert werkt inmiddels mee in de onderneming van zijn vader. Hij ondersteunt in en verkoop en neemt een deel van de aquisitie voor zijn rekening. Mogelijk zal hij ook in de toekomst in de voetsporen van zijn vader treden en Fobbe campers voortzetten.

Martin en Robert zijn realistisch naar de toekomst toe. Coronatijd zorgde voor een steeds jongere generatie klanten, die een camper zocht. Daarbij valt op dat jonge mensen huis en haard verkopen om (tijdelijk) met een camper rond te trekken. Er zal altijd vraag naar campers blijven en met de jongere generatie en de vitale ouderen die erop uit willen gaan, heeft Fobbe Campers een mooie toekomst op ’t Loo.

De wens van Fobbe campers is helder. Samen met Fobbe campers en het CDA Oldebroek spreken we uit:  “Ondernemers in Oldebroek krijgen ruimte om te ondernemen.”