12 februari 2022

CDA op werkbezoek bij de Huiskamer

Onze lijstrekker Wilco van der Horst is op uitnodiging van het bestuur van de Huiskamer donderdagmorgen gaan kijken in het gebouw aan de Meidoornstraat in Wezep.

De Huiskamer zit na een verblijf in de voormalige bibliotheek nu in de oude Meidoornschool. Ze maken gebruik van het hele gebouw voor diverse activiteiten, zoals koffie drinken in de centrale hal, biljarten, tafeltennissen, schilderen, de verkoop van gebruikte kleding en één keer per week wordt er een maaltijd verstrekt. Er wordt alleen met vrijwilligers gewerkt, want anders kan het financieel niet uit. Wat als een zwaard van Damocles boven het hoofd hangt , is de sloop van het gebouw in juli van dit jaar. Hierdoor raken de bezoekers van de “Huiskamer” deze prachtige accommodatie kwijt. Wat dan? Wie het weet mag het zeggen!

Om de politiek er bij te betrekken werden de verschillende partijen uitgenodigd om maar eens te komen kijken. Vandaar dat Wilco van de partij was en zich uitgebreid heeft laten informeren. Na afloop mocht hij aan schuiven voor een heerlijke boerenkoolmaaltijd!