20 september 2015

CDA zet eenzaamheid op de politieke agenda in Oldebroek

Eenzaamheid is één van de grote sociale problemen van deze tijd. Cijfers op basis van recente lokale GGD-monitoren laten zien dat 38% van de Nederlanders te maken heeft met eenzaamheidsgevoelens. Het CDA is bezorgd dat ook in Oldebroek de eenzaamheid toeneemt en acht een integrale aanpak noodzakelijk. De partij heeft daarom schriftelijke vragen aan het College gesteld.<KLIK HIER>

Het CDA wil weten of het College goed op het netvlies heeft hoe groot het probleem van eenzaamheid in Oldebroek is en hoe het momenteel aangepakt wordt. Het CDA hecht waarde aan een samenleving waarin iedereen meedoet en het gevoel heeft om er bij te horen.

Het CDA doet komende week mee met de Week tegen Eenzaamheid. De week loopt vanaf 24 september tot en met 3 oktober. Het is een initiatief van Coalitie Erbij, het landelijke platform dat zich inzet tegen eenzaamheid.