19 november 2013

CDA'ER HAROLD ZOET TERUG IN OLDEBROEKSE POLITIEK

Zoet is ook in de Oldebroekse raad geen nieuweling, hij was van 2006 tot 2010 fractielid en de laatste twee jaar van deze periode fractievoorzitter. Zoet staat in politieke loopbaan bekend als een nuchtere politicus die gaat voor samen en oplossinggericht werken.

Verder op de nieuwe verkiezingslijst zijn bij de eerste tien kandidaten bekende gezichten als Chris Spijkerboer, eerder fractievoorzitter, Renske van der Veen - Schoonhoven, Jan Dijkstra, Mark van de Streek, Jan Verdonk, Hans Dijkstra, Dick Hulstijn, Nico van de Brake en Francien Meijerink te vinden. De lijst geeft een duidelijke verbondenheid weer van het CDA met alle kernen die de gemeente Oldebroek rijk is.

Volgens de nieuwe lijsttrekker Harold Zoet is er veel werk aan de winkel in Oldebroek. "Er moet werk gemaakt worden van werk. Dus echt aan de slag met werkgelegenheid en het aantrekken van ondernemers in de gemeente. Ook moet Oldebroek op de kaart gezet worden als recreatiegemeente bij uitstek. Verder zullen de zorgtaken die de gemeente gaat krijgen alle zorgvuldigheid moeten krijgen. Verenigingen, sportclubs en dorpshuizen, hebben een belangrijke plaats in het Oldebroekse CDA hart. Een financieel gezonde gemeente, waarbij uitgaven en inkomsten meerjarig in evenwicht zijn met een kritische blik op de eigen organisatie, is bij dit alles een onmisbare randvoorwaarde."

De campagne is onlangs in Oldebroek van start gegaan door het verkiezingsdebat georganiseerd door de bedrijvenkring Oldebroek. Op 19 maart 2014 vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats.

(foto Alida Bosma)