28 april 2015

HET VOORJAAR LONKT

Het voorjaar lonkt, de temperaturen worden hoger en de wereld wordt weer groener. Een mooie tijd van nieuwe levens zoals lammetjes en veulentjes breekt weer volop aan. Zo ook binnen de Oldebroekse CDA fractie. Fractievoorzitter Harold Zoet heeft onlangs afscheid genomen in de gemeente raad van Oldebroek. Harold is verkozen tot fractievoorzitter van de Gelderse CDA fractie en zal zich daar als volkvertegenwoordiger in gaan zetten voor prachtige Provincie Gelderland. tegelijkertijd zijn wij er van overtuigd dat Harold zich daar nog meer zal gaan ontpoppen tot een krachtige ambassadeur van de mooie Noord Veluwse regio. Met dit contact zo dicht bij, kunnen wij het CDA geluid vanuit Oldebroek alleen maar verstevigen. Blij zijn wij met het toetreden van Jan Dijkstra uit Wezep als nieuw fractielid en ook Jan Verdonk die ons team komt verstreken als fractie ondersteuner. Beide mensen die de Oldebroekse samenleving goed kennen en er midden in staan. Chris Spijkerboer uit Oldebroek heeft het fractievoorzitterschap overgenomen van Harold Zoet.

Renske van der Veen vormt dus samen met Chris Spijkerboer en Jan Dijkstra de nieuwe Oldebroekse CDA fractie, ondersteund door Jan Verdonk en Mark van de Streek. ook al maken wij geen deel uit van de Oldebroekse regerings coalitie. Willen wij mee besturen vanuit de CDA grondbeginselen. Varen op de sterke Christelijke kompas waar verantwoordelijkheid voor elkaar een groot sleutelwoord is. Midden in de samenleving volksvertegenwoordiger zijn en inzet maken van een betere maatschappij. Wij willen dan ook ten aller tijde bereikbaar en dienstbaar zijn voor de inwoners van Olebroek. U heeft dat de afgelopen tijd kunnen zien aan onze vragen omtrent het pin betalen op het gemeentehuis, de inzet voor de recreatieve en toeristische sector, dus indirect voor de werkgelegenheid. Onze kritische houding ten aan zien van de omgangsvormen binnen de raad maar ook met de omliggende gemeentes en natuurlijk niet te vergeten onze vragen omtrent het evenementen beleid. Ook als CDA fractie hebben wij u hulp juist hard nodig. Uw input vanuit de samenleving naar ons toe. Voel u vrij en mail of bel ons want samen kunnen wij meer ! Zeker nu het weer groener wordt !