07 november 2017

En nu onze versie van het verhaal !

De afgelopen raadvergadering werd de begroting voor 2018 behandeld. De laatste begroting van deze raadsperiode, want 21 maart a.s. zijn er nieuwe gemeenteraadsverkiezingen. Met een begroting kijk je vooruit, maar is het goed om ook even achterom te kijken!

Het CDA heeft de afgelopen 4 jaar haar verantwoordelijkheid genomen in de coalitie van de gemeente Oost Gelre. Wij kijken hier met voldoening en trots op terug. We hebben samen met onze inwoners veel van de grond gekregen en daar zijn we trots op.  We hebben dan wel niet zo’n sexy imago en we zijn niet zo van het ‘hoogste woord” waardoor de plaatselijke pers onze acties vaak onderbelicht laat. Maar dat vinden we helemaal niet zo erg. Het CDA maakt haar eigen verhaal zodat we zeker weten dat we aandacht vragen voor die dingen die er wat ons betreft toe doen!

Zo hebben we er de afgelopen 4 jaar voor gezorgd dat we er als gemeente financieel goed voor staan. CDA-wethouder Marieke Frank heeft ervoor gezorgd dat de gemeentelijke belasting die burgers moeten betalen tot de laagste van het land behoren. Ondanks de enorme bezuinigingen op de WMO (zorg en jeugdzorg) van Rutte II, heeft CDA-wethouder Jos Hoenderboom ervoor gezorgd dat in Oost Gelre niemand tussen het wal en het schip gevalt. Het CDA heeft actief ingezet op Groenlo Vestingstad en programma Geef Lichtenvoorde Kleur. Mede door het CDA komen er contingenten beschikbaar voor o.a. jongerenhuisvesting in de Dijkstraat in Lichtenvoorde, maar ook in Groenlo en de kleine kernen. De o zo belangrijke leefbaarheid in alle kernen krijgt door onze aandacht gelukkig een belangrijke impuls.  En zo kunnen we nog wel doorgaan. Het CDA heeft bovendien gezorgd voor een stabiel, betrouwbaar bestuur.   Inderdaad, misschien zijn we wel een beetje degelijk, maar op bestuurlijk gedoe zoals in de vorige raadsperiode, zit niemand te wachten en is al helemaal niet in het belang van Oost Gelre.

Wij gaan ons als CDA vol vertrouwen opmaken voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart a.s. Met de begroting voor 2018 hebben we een goede stabiele basis neer gelegd om Oost Gelre verder vooruit te brengen. Wij houden de wind blijvend in de zeilen, en we hopen dat we samen met u het verhaal nog mooier te maken.

Fractie CDA Oost Gelre:

Theo Donderwinkel 0544-376566