10 januari 2023

Een nieuw jaar met een nieuw bestuur voor CDA Oude IJsselstreek

Het bestuur van CDA Oude IJsselstreek is weer op volle sterkte. Na een periode dat het bestuur slechts 2 leden kende, Theo Bergevoet (voorzitter/penningmeester) en Gert-Jan Snelting (secretaris), gaat het CDA-bestuur het nieuwe jaar in met 5 leden.

Theo Bergevoet maakte op de ledenvergadering van juli 2022 bekend te stoppen als voorzitter. Tegelijk deed hij een oproep aan de aanwezige CDA-leden om zich te kandideren als bestuurslid. Dit leidde niet direct tot kandidaten. Op voorstel van oud-raadslid George Kiwitz stemde de vergadering in met de vorming van een commissie die op zoek ging naar een nieuwe voorzitter en (indien mogelijk) meer bestuursleden. De commissie bestond naast George Kiwitz uit voormalig wethouder Jan Löverink, fractieassistent Joris ten Have en wethouder Janine Kock. De commissie, onder de bezielende leiding van George Kiwitz, inventariseerde potentiële kandidaten en ging met hen in gesprek. En met succes, want vier CDA-leden werden bereid gevonden om tot het bestuur toe te treden.

Tijdens de ledenvergadering van 21 december jl. stemden de aanwezige leden unaniem in met de voordracht van de beoogde bestuursleden. Dit zijn Harry Dorland (Westendorp), Chrysto Wormskamp, (Terborg), Bas Hoogstede (Heelweg) en Anna Ermers (Silvolde). Zittend bestuurslid Gert-Jan Snelting (Megchelen) completeert het bestuur.
De ledenvergadering koos Anna Ermers tot voorzitter. De overige bestuursleden zullen tijdens de eerste bestuursvergadering de overige taken/functies verdelen.
Alle vijf bestuursleden hebben een duidelijk CDA-profiel, veel bestuurservaring en ook ervaring als raadslid (4 van de 5 huidige bestuursleden waren in het verleden raadslid).

Het nieuwe bestuur, de fractie en wethouder zijn aftredend voorzitter Theo Bergevoet veel dank verschuldigd. Niet alleen in de periode met secretaris Gert-Jan Snelting nam Theo veel bestuurstaken voor zijn rekening. Ook in de periode daarvoor was het bestuur klein in omvang en rustte veel bestuurswerk op de schouders van Theo.

Theo: Dank voor alles dat je voor CDA Oude IJsselstreek gedaan hebt! Hierop kan het nieuwe bestuur mooi voortbouwen.