08 november 2021

Met ambitie door!

Op maandag 1 november en donderdag 4 november vonden de raadsvergaderingen plaats die over de begroting gaan voor de jaren 2022-2025. Wij hebben de begroting helemaal doorgenomen en een betoog gemaakt wat wij op 1 november met iedereen gedeeld hebben. De speerpunten uit ons betoog betroffen de crisis op de woningmarkt en wat we hier aan willen doen, een vitaal platteland wat we in goed overleg met de boeren en inwoners willen realiseren met alle uitdagingen van dien en uiteraard ook de transitie die ingezet is in het sociaal domein.

Op donderdag 4 november hebben we het 2e deel van deze vergadering gehad en samen met andere fracties een aantal moties en een amendement ingediend.
De moties en het amendement mbt woningbouw zijn allemaal aangenomen en daar zijn we ontzettend blij mee! Een door ons ingediend plan om een lokale intiatiefnemer te ondersteunen bij het snel kunnen realiseren van duurzame en betaalbare prefab woningen wordt een pilot in onze gemeente. Daarnaast hebben we samen met Lokaal Belang en de PvdA een plan voor ca. 100 Uuthuuskes en een procesversnelling voor woningbouw ingediend. Nu kunnen we bij de woningbouw dus d'ran!
Een motie om onze boeren te ondersteunen in deze voor hen onrustige tijden, ingediend door ons en ADA is helaas niet aangenomen. We blijven ons echter verder inzetten voor onze agrariers om de te verwachte veranderingen in de toekomst samen met hen op te kunnen pakken.

Wilt u het gehele stuk lezen of terugkijken of de moties lezen? Dan kunt u hieronder op één van de links klikken.