Jeanette Elstak

Breedenbroek

Ik ben Jeanette Elstak sinds 2014 raadslid van het CDA in deze mooie gemeente, inmiddels ben ik fractievoorzitter en ontzettend dankbaar dat ik het vertrouwen van de leden heb gekregen en voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 de lijsttrekker mag zijn.

Ik ben getrouwd heb drie kinderen en vier kleinkinderen. Mijn man en ik hebben 16 jaar geleden bewust de keuze gemaakt om naar de Achterhoek te verhuizen. Dat was een goede keuze wij voelden ons direct thuis en de hebben inmiddels het gevoel alsof we hier ons leven lang al wonen.

Toch heb ik ook deze gemeente zien veranderen eerst was er krimp, inmiddels  is dat tij gekeerd maar er zal nog  altijd hard gewerkt worden om de dorpen en het platteland veilig een leefbaar te houden immers ook hier staat de tijd niet stil en ook hier nemen we ongewenste aspecten waar.

De behoefte aan woningen neemt toe en wij willen ook een mooi en groene gemeente blijven. Dit is een opgave die vraagt om goede  keuzes te maken . Daar wil ik me graag voor inzetten naast een veilige en sociaal gezonde woon- en leefomgeving dat is erg belangrijk om de leefbaarheid in de dorpen en de buitengebieden te behouden.

Ik vind het belangrijk om aanspreekbaar te zijn en met beide benen in de gemeenschap te staan, dat is op dit moment niet altijd fysiek mogelijk en daarom is het belangrijk dat de digitalisering op orde is en bereikbaar voor iedereen. Ook mensen met een wat smallere beurs moeten met het digitale tijdperk mee kunnen en niet worden buitengesloten,  in onze gemeente mag geen tweedeling komen.

Ik vind dat we in onze gemeente ook op de positieve gezondheid in moeten zetten. Het is belangrijk dat onze oudere inwoners zo lang mogelijk zelfstandig kunnen blijven wonen en zelfredzaam blijven daar moet zeker op geïnvesteerd   maar dat is alleen maar goed.

Kortom het CDA is wat mij betreft  een logische keus.

Ik laat op 16 maart 2022 mijn stem horen, u ook?