Bontebrug

De mooie plaats Bontebrug heeft een rustige uitstraling. Toch is er ook in Bontebrug het een en ander dat het CDA graag aangepakt zou zien.

Binnen in Bontebrug wordt vaak nog veel te hard gereden. Met een school midden in het dorp, maar ook met spelende kinderen op de straat is dat gevaarlijk. Een voorstel van de belangenvereniging Bontebrug is om de uitstraling van de weg aan te passen aan de 30km zone. Door bijvoorbeeld klinkers te gebruiken.

Ook zou de uitstraling van Bontebrug nog wat aandacht mogen hebben. Het CDA wil meer fietsroutes door de hele gemeente. Als knooppunt van fietsroutes zou het mooi zijn als in Bontebrug een extra Rustpunt komt voor de toeristen. Want even genieten van het uitzicht, dat wil toch iedereen?!

De rotonde die is geplaatst heeft de oprit van de weg naar Ulft en Silvolde aangepast, maar daarmee is de snelheid van aanrijdend verkeer niet verminderd. Auto’s en vrachtwagens rijden nog altijd veel te hard aan, daar waar ouders met kinderen, oudere fietsers en scholieren proberen over te steken.

Onze prioriteiten voor Bontebrug zijn:

• Betere verkeersveiligheid in en buiten Bontebrug
  • Het wegdek van Bontebrug aanpakken zodat er ook een 30km-zone uitstraling is
  • Een uitbreiding van de fietsroutes en rustpunten daaraan

Jouw aanspreekpunt

Jeanette Elstak