10 maart 2017

CDA Raadslid Ingrid de Pagter wordt wethouder in de Gemeente Lochem

Persbericht CDA Overbetuwe

10 maart 2017

CDA Overbetuwe raadslid Ingrid de Pagter (55) uit Valburg wordt in april 2017 benoemd tot wethouder van de gemeente Lochem. Zij volgt Jan Kottelenberg op die de nieuwe burgemeester wordt van Neder-Betuwe. De raad van de gemeente Lochem moet nog met de benoeming instemmen.

Sinds 2012 is Ingrid de Pagter lid van de CDA raadsfractie en heeft zij kennis gemaakt met het gemeentebestuur. Ze volgde met succes de landelijke CDA talentacademie. Ze heeft zich op bekwame wijze beziggehouden met o.a. Openbare Orde en Veiligheid en duurzaamheid in onze gemeente. Omdat de gemeentewet het niet toestaat om het raadslidmaatschap in Overbetuwe te combineren met het wethouderschap zal Ingrid na haar officiële benoeming het raadslidmaatschap in Overbetuwe beëindigen. De CDA fractie gaat in gesprek met kandidaten van de lijst uit 2014 om Ingrid op te volgen.

Bestuur en fractie van CDA danken haar voor haar inzet en wensen Ingrid veel succes toe met deze nieuwe stap in haar carrière !!

Voor informatie

Jan Walraven (voorzitter CDA Bestuur).