15 maart 2018

Eerste rapportage uitkomsten snuffel-app Parenco

Sinds de ombouw en opstart van de tweede papiermachine voor kartonproductie bij Parenco ontvangt het CDA in toenemende mate klachten van omwonenden over overlast. Deze overlast bestaat uit geur- en geluidsoverlast, trillingen en stoomoverlast. De overlast tast de leefbaarheid in het dorp in ernstige mate aan. Voor het CDA is dit onacceptabel.

Om inzage te krijgen in de aard en omvang van de overlast heeft CDA Renkum een snuffel-app ontwikkeld. In deze snuffel-app kan overlast gemeld worden. Het CDA gaat aandacht vragen voor een oplossing van de problematiek door de uitkomsten van de snuffel-app periodiek aan te bieden aan het provincie- en gemeentebestuur, de directie van Parenco en de ODRA (omgevingsdienst).

Bijgaand treft u de eerste rapportage met de uitkomsten van de snuffel-app aan. De rapportage is op maandag 12 maart aangeboden aan wethouder Ruwhof. Daarnaast zal de rapportage op 19 maart aan gedeputeerde Bieze worden aangeboden. Voor meer informatie over de snuffel-app kunt u contact opnemen met Jan Wessels.

Klik hier voor de rapportage