26 november 2020

Tijdelijke mutaties in CDA-fractie

Tijdens de gemeenteraadsvergadering van 25 november heeft Francis Gerritsen-Van Lent tijdelijk afscheid genomen als raadslid namens het CDA. Zij gaat voor een periode van 16 weken met zwangerschapsverlof.

Haar plek in de gemeenteraad wordt tijdelijk overgenomen door Bastiaan Wind. De plek van Bastiaan als raadscommissielid wordt voor de betreffende periode ingevuld door Tys Hallema. Hij kon toetreden tot de fractie dankzij de door het CDA geïnitieerde en aangenomen motie dat ook mensen die niet op de kieslijst stonden bij de vorige verkiezingen, tot commissielid benoemd kunnen worden.

Zowel Bastiaan als Tys werden op 25 november door burgemeester Schaap officieel benoemd nadat zij beiden de eed hadden afgelegd.

Wij wensen Francis veel succes en geluk rondom de geboorte van haar eerste kindje, en Bastiaan en Tys veel succes met de invulling van hun tijdelijke functies!