Bert de Boer (penningmeester)

Bestuurslid, Penningmeester

Bert de Boer penningmeester CDA afdeling

Kon. Julianalaan 29
6951 AL Dieren
e-mail adres: Bertboer2016@kpnmail.nl
mob. nr.: 0620626998

In 1945 geboren in Giethoorn en opgegroeid in een gezin van 9 personen op de boerderij van mijn ouders. Het bedrijf is nog volop in de running en de zoon van mijn oudste broer heeft alweer de plaats op de boerderij ingenomen.
Na afronding van Middelbaar Agrarisch Onderwijs en volontairs werk op westelijke kleigrond, gedurende 2 jaar bij Het Korps Mariniers de dienstplicht inhoud gegeven deels op de Antillen.
Deze tijd van bezinning resulteerde in het volgen van de Chr. Hogere Agrarisch School in Dronten, een opleiding welke naast vaktechnisch het maatschappelijke gebeuren een vooraanstaande plaats geeft.
Aansluitend in Walcheren begonnen in de zuivel als projectleider en na 6 jaar gestopt als hoofdledenservice ZW Nederland. Na ruim 3 jaar als livestock officer bij ICI gewerkt te hebben kreeg ik de mogelijkheid om uitgezonden te worden voor ontwikkelingssamenwerking naar Tanga, noordoost Tanzania. Een jeugd droom gaat in vervulling. Van 1979 tot 1983 hebben we er  gewoond en gewerkt voor het ontwikkelen van de melkveehouderij. Tijdens ons laatste bezoek aug. 2005 mochten we constateren dat inmiddels ruim 10.000 melkveehouders in deze regio een goede boterham verdienen voor hun gezin en familie. Vanaf 1983 was ik exportmanager fok- en gebruiksvee naar landen buiten "EEG", zelfs tot in China.
In 1988 zijn we in Dieren neergestreken en ben ik CDA lid geworden.
Begonnen met enige jaren in het bestuur en actief betrokken bij de campagnes en sinds 2002 zit in de raad.