CDA gemeente Brummen
22 januari 2023

Aftrap CDA verkiezingscampagne met fotowedstrijd 'Samenleven met water'

CDA Waterschap Rivierenland heeft als afstrap voor de verkiezingscampagne een fotowedstrijd uitgeschreven. Het thema van de fotowedstriijd is 'Samenleven met water'.  De CDA kandidaten nodigen iedereen uit om deel te nemen aan deze wedstrijd door het thema met een prachtige foto op inspirerende wijze te verbeelden. Water is de bron van ons leven. We zijn ervan afhankelijk voor onze voeding en gezondheid. Maar water kan ook uitdagingen met zich meebrengen, zoals overstromingen en droogte. Daarom is het belangrijk dat we samenwerken aan een duurzaam en toekomstbestendig watersysteem.

.

Op 15 maart 2023 zijn de verkiezingen voor de Waterschappen, en daarmee ook voor Waterschap Rivierenland. De opgaven waar het waterschap mee te maken heeft groeien. Dit is niet alleen te wijten aan het veranderende klimaat, maar ook aan de groeiende context waarin het waterschap opereert. Inwoners, bedrijven en diverse overheden spelen daarbij een belangrijke rol. "Ons klimaat verandert, maar de context ook. We zijn er allemaal bij betrokken. Meer dan ooit hebben we elkaar nodig om verstandige keuzes te maken", aldus Esther Groenenberg Heemraad, lijsttrekker van de CDA-afdeling Waterschap Rivierenland.  Klimaatadaptatie is geen doel op zich, maar moet een vanzelfsprekende afweging zijn bij alle keuzes die worden gemaakt. Betaalbaarheid speelt daarbij een belangrijke rol. Groenenberg: "Het geeft daarmee weer dat we stilstaan bij de gevolgen van onze keuzes nu en op de generaties na ons. Dat is wat we als CDA willen nastreven, geen korte termijn politiek, maar nadenken over de toekomst. Met ons verkiezingsprogramma 'Samenleven met water' willen we laten zien hoe we dit willen gaan doen, welke prioriteiten en uitgangspunten we hebben. Wij staan voor kennis, kunde en kwaliteit in het waterschapsbestuur."

.

Fotowedstrijd

We hopen dat de foto's die worden ingezonden laten zien hoe belangrijk en mooi het is om samen te leven met het water. En wellicht kunnen we met de beelden vangen hoe we samen de uitdagingen die we hebben aan kunnen gaan. De vijf mooiste foto's zullen met vermelding van de fotograaf worden gebruikt als campagnebeelden voor de waterschapsverkiezingen. De winnaar van de eerste prijs ontvangt een high-tea voor twee personen op het boerderijterras van Landwinkel De Woerdt. De winnaars van de tweede prijs ontvangen een rondleiding over Grutto boerderij De Drie Wedden in Noordeloos. De fotografen die eindigen op de derde, vierde en vijfde plaats ontvangen allemaal een mooie groene Dopper waterfles. Winnaars krijgen per e-mail bericht. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

De deadline voor het aanleveren van een foto is zaterdag 11 februari 2023. Je kunt je foto inzenden via [email protected]. Vermeld daarbij je naam en de locatie waar de foto genomen is. Door een foto in te sturen ga je ermee akkoord dat de foto door CDA Rivierenland rechtenvrij mag worden gebruikt. We kijken uit naar jullie inzendingen!