14 maart 2017

Evaluatie van het Evenementenbeleid

Het CDA is blij met de brede evaluatie van het evenementenbeleid / de evenementennota 2013/2016.

Wij vinden het positief dat het bij finetuning blijft en dat het beleid over het algemeen goed gewaardeerd wordt. Onze stad is rijk aan diverse evenementen die door het evenementenbeleid goed worden ondersteund, zodat het prettig is voor de inwoners en de organisatoren.

Het CDA had nog wel enkele vragen /opmerkingen:

Ten eerste viel het ons op dat alleen de grote evenementen worden geevalueerd; dit vinden wij jammer aangezien het CDA nu juist vanuit de organisatoren van kleine evenementen te horen heeft gekregen dat de regelgeving en de startheid m.b.t. de uitvoering en naleving hen parten speelt. Wij vragen ons dus af wat het College gaat doen om deze situatie nader te onderzoeken.

Ten tweede misten we bij het advies dat bij de evaluatie gegeven wordt bij een aantal adviezen een tijdpad. In de nota staat bijvoorbeeld dat de respons op de enquete in 2016 41% was en in 2012 60%. Als reden wordt gegeven dat in 2016 meerdere organisatoren werden bereikt met de enquete. Naar onze mening zou men dan verwachten dat de respons hoger zou moeten zijn.

In de Commissie Samenleving van 8 maart 2016 hebben wij deze vragen dan ook gesteld.