PVG.050919.02
01 december 2017

CDA Tiel: Gooi hulpmiddelen niet weg

CDA Tiel vindt het van groot belang dat hulpmiddelen zoals trapliften, rolstoelen of scootmobielen van ouderen en mensen met een beperking niet worden weggegooid na gebruik maar worden hergebruikt. Daarom vindt onze  partij het van belang beter inzicht te krijgen in hoe er in onze gemeente mee om wordt gegaan.

Nog te vaak horen we via de media voorbeelden van hulpmiddelen die na gebruik gewoon worden weggegooid of bij het grofvuil worden gezet. Dat is enorm zonde en onnodig. Voor het CDA Tiel staat voorop dat zorggeld niet over de balk wordt gesmeten.

Het is belangrijk om te weten wat er met hulpmiddelen in de gemeente Tiel gebeurt nadat iemand verhuist naar een andere gemeente of komt te overlijden.

Om zicht te krijgen op de situatie in Tiel, heeft het CDA Tiel een brief met vragen over dit onderwerp naar het college van burgemeester en wethouders gestuurd. De antwoorden worden in december verwacht.

Voor meer informatie kan de redactie terecht bij:

Yvonne Son-Stolk MBA
Prof.P.H. Buismanlaan 22
4007 SB Tiel

De brief aan het college treft u hierna aan.