28 september 2018

Duurzaam bouwen en breedband internet

Het CDA-Tiel en gelukkig ook de gemeenteraad vindt duurzaam bouwen belangrijk en draagt daarmee zorg voor een beter milieu voor de generaties na ons. Daarom hebben we het college verzocht om te onderzoeken om ook te kijken hoe het te verbouwen RSG Linge College in de toekomst anders dan door Gas verwarmt kan worden.

Ook breedband internet via de glasvezelverbinding in het buitengebied, wordt gerealiseerd. Een wens die het CDA-Tiel al jaren geleden heeft uitgesproken, komt nu uit. Door de vasthoudendheid en verbindingskracht lukte het de gehele raad te overtuigen van de noodzaak van het oprichten van een nieuwe gemeenschappelijke regeling die tot taak krijgt het proces van aanleg en onderhoud te begeleiden om zo snel internet voor al onze inwoners en ondernemers, ook in het buitengebied mogelijk te maken!