05 januari 2021

Onrustige jaarwisseling 20/21

De jaarwisseling is in Tiel op sommige plaatsen onrustig verlopen. In de media hebben we hier meerdere berichten over kunnen lezen en inwoners en hulpverleners hebben hierover berichten op social media geplaatst of ons persoonlijk laten weten wat hen is overkomen. Onze burgemeester heeft laten weten dat hij zeer boos en teleurgesteld is over de vernielingen, het afsteken van zwaar vuurwerk ondanks het verbod en het belagen van politie en brandweer. Bij het laatste moest zelfs de ME in actie komen.

Wij sluiten ons van harte aan bij de woorden van de burgemeester. Onze hulpverleners van de ambulance, brandweer en politie zijn er altijd, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Zij verdienen ons respect voor wat ze doen en niet om tijdens oud en nieuw bekogeld te worden met vuurwerk of op andere manieren belaagd te worden. Mannen en vrouwen van de hulpdiensten, bedankt! Bedankt dat jullie altijd voor ons klaarstaan. Bedankt dat jullie risico’s nemen om ons te beschermen en gevaar weg te nemen. Bedankt dat jullie, terwijl wij met onze dierbaren proosten op het nieuwe jaar, op pad zijn om er voor te zorgen dat wij veilig ons feestje kunnen vieren. Bedankt, bedankt, bedankt!