30 januari 2018

Tom van Oostrom niet verkiesbaar voor Gemeenteraad

CDA Fractievoorzitter Tom van Oostrom niet verkiesbaar voor Gemeenteraad

De huidige fractievoorzitter van het CDA Tiel, Tom van Oostrom, heeft zich niet verkiesbaar gesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen die op 21 maart a.s. worden gehouden.

Tom geeft aan dat hij na een zorgvuldige afweging tot de conclusie is gekomen dat hij voor zichzelf geen rol meer ziet in de gemeenteraad. Na 10 jaar raadslidmaatschap, waarvan acht jaar als fractievoorzitter, voelt hij momenteel niet het enthousiasme en de uitdaging om nogmaals vier jaar raadslid te zijn.

‘Het zijn van een goed raadslid kost heel veel tijd en energie en je moet er echt 100% voor willen gaan om er een succes van te maken. Neemt niet weg dat ik altijd met heel veel plezier deze functie heb uitgevoerd’, aldus Tom.

Tom is wel kandidaat voor het wethouderschap.

Tom is naast zijn functies als raadslid en fractievoorzitter o.a. ook plaatsvervanger voorzitter van de Gemeenteraad,  voorzitter van de commissie Ruimte en voorzitter van de raadswerkgroep ‘Wonderschoon Tiel’ voor de sub-werkgroep Schoon. Tom is gekozen tot politicus van het jaar 2016.