02 maart 2019

Grebbedijk 2.0 en waterschapsverkiezingen

Binnenkort zijn er waterschapsverkiezingen. Vanuit onze regio staat Marieke Overduin als kandidaat op de lijst. Zij gaat in het waterschap werken aan veiligheid, schoon water en duurzaamheid. Met haar bestuurlijke ervaring en passie voor het werk is zij onze kandidaat voor het waterschap.

Er worden voor de Grebbedijk bij Wageningen op dit moment nieuwe plannen gemaakt. Onze Grebbedijk is 5 kilometer lang en biedt prachtige natuur, ruimte voor rust en recreatie, maar ook bescherming tegen het water. Tijdens de laatstgehouden politieke avond stond de volgende vraag op de agenda: ‘Wordt deze Grebbedijk 2.0 smaller, breder of integraler in het gebied?’
We bekeken visuele impressies van betrokken ambtenaren, we hebben vragen gesteld en de initiatieven besproken. Aandacht was er voor een uitkijkpunt en het parkeren van fietsen in het gebied. Het plan is in de afgelopen tijd uitgebreid met inwoners van Wageningen besproken, participatie 2.0!

Klimaatwijzigingen vragen verandering van de dijk, daarnaast willen wij het behoud van de huidige kwaliteit van onze uiterwaarden. Voor het CDA blijft bij dit project het belangrijkste: het verstevigen van de dijk, met als doel de Gelderse Vallei ook in de toekomst veilig en droog te houden. Het blijft dan laveren tussen natuur, recreatie en veiligheid. We willen allemaal graag blijven genieten van onze prachtige dijk en de aanblik van onze stad, die nooit verveelt. Voor het CDA blijft naast de natuurwaarde de veiligheid van Wageningse inwoners een belangrijk aandachtspunt. Wat ons betreft is het waterschap in goede handen bij Marieke en brengen wij onze stem op haar uit!