08 maart 2019

Provinciale Statenverkiezingen 2019

Afgelopen vrijdag was Statenlid Bert Komdeur (regiokandidaat) op werkbezoek bij CDA-Wageningen. Samen hebben wij gesproken over de bereikbaarheid van Wageningen. Er wordt op dit moment door de provincie hard gewerkt aan de realisering van een betere bereikbaarheid van de WUR, onze bedrijventerreinen en binnenstad. In de afgelopen jaren heeft CDA-Gelderland zich hier ook hard voor gemaakt. Het punt staat hoog op de agenda. Bert Komdeur heeft aangegeven dit ook vanuit onze regio prioriteit te blijven geven.
Bert Komdeur gaat zich de komende jaren ook inzetten voor een nog mooier en beter Gelderland. Een Gelderland dat we willen doorgeven aan onze kinderen. Dat doen we met respect voor de inwoners, geschiedenis, cultuur en monumenten. En met oog voor de diversiteit en identiteit van de verschillende prachtige regio’s die Gelderland kent. Samen zijn we Gelderland.

Veilig
Mensen moeten zich veilig kunnen voelen in Gelderland. Wij werken een een veilige woonomgeving, veiligheid onderweg en een veilig ondernemersklimaat.

Leefbaar
Wij willen een leefbare provincie. Een buitengebied waar ruimte is voor boeren om ons voedsel te produceren. Met bruisende dorpen en steden, met een goede en bereikbare voorzieningen in de buurt. Zorg, onderwijs en ontmoetingsplekken zijn dichtbij.

Slagvaardig
Om dit waar te kunnen maken investeren wij 500 miljoen extra vanuit de reserves die de Provincie Gelderland heeft. De provinciale opcenten op de motorrijtuigenbelasting worden daarbij niet verhoogd. Wij handelen transparant en slagvaardig. Samen is het sleutelwoord.

Wat ons betreft is Bert Komdeur vanuit de regio onze kandidaat in de Staten van Gelderland. Stem op 20 maart, lijst 2 nummer 7!