Tijdens de goed bezochte ALV op 7 juli 2020 (die Coronaproof is gehouden) hebben de leden ingestemd met de benoeming van een nieuw bestuur voor de CDA afdeling West Maas en Waal. Voor West Maas en Waal is er gekozen voor de volgende namen gekoppeld aan de functies;

• Voorzitter: Wim Jagtenberg,
  • Vice voorzitter: Thomas Steenkamp jr,
  • Secretaris: Lambert Romijnders,
  • Penningmeester: Harry Verploegen,
  • Bestuurslid: Max Beijer.

Tijdens de ALV van 18 december 2019 jongsleden is er namelijk besloten dat de CDA afdeling Druten en West Maas en Waal gesplitst zal worden in CDA Druten en CDA West Maas en Waal en dus als onafhankelijke afdelingen gaan opereren. Eén van redenen is dat de gemeente Druten zich gaat richten op de Gemeente Wijchen i.v.m. een mogelijke bestuurlijke fusie en daarmee de samenwerking zal intensiveren. Dit heeft uiteraard ook gevolgen voor het CDA in de gemeente Druten.

Het nieuwe bestuur gaat zich richten op meer verbinding, betrokkenheid en zichtbaarheid met de leden en inwoners van onze mooie gemeente. Als topprioriteit gaan we ons maximaal inzetten om sterker uit de volgende gemeenteraad verkiezingen te komen m.b.v. onze leden. We danken het bestuur van de combinatie Druten en West Maas en Waal voor de geleverde inzet vanaf 2016. Wij hebben ook stilgestaan bij het vertrek van Gaby Lamers per 1 januari 2020 als fractievolger en bedanken hem voor zijn inzet en betrokkenheid. Vince van Ooijen, een van onze jongere en energieke leden, is zijn vervanger als fractievolger.