05 augustus 2016

Henk Fenten overleden

Vandaag is het CDA West Maas en Waal geconfronteerd met het bericht dat haar partijgenoot Henk Fenten plotseling is overleden. Verslagenheid overheerst binnen de fractie en het bestuur over het overlijden van Henk. In de eerste plaats wensen wij zijn vrouw ,zoon  en verdere familie veel sterkte toe.

Hieronder een eerste reactie van enkele partijgenoten van Henk.

Ton Perlo, voorzitter CDA West Maas en Waal
Met grote verslagenheid heb ik kennis genomen van het overlijden van Henk. Ik kende Henk al vanuit het voetbal, voordat ik Henk echt ontmoette binnen het CDA.In mijn gedachten blijft Henk voortleven als een bijzonder joviale, Bourgondische, goedlachse man, met het hart op de juiste plaats.  Hij was sociaal maatschappelijk bewogen en betrokken. Dat blijkt ook uit zijn inzet voor Avios en het CDA. Henk was dé fractievolger bij uitstek. Hij was altijd gedegen voorbereid en had daarmee een belangrijke bijdrage aan het fractieoverleg. Tijdens de raadsvergaderingen was Henk ook (bijna) altijd aanwezig en zaten we vaak gezamenlijk op de publieke tribune, waarbij wij de bijdragen van de verschillende raadsleden kritisch volgden. Ook dan was Henk vaak met zijn ipad bezig om hetgeen er gezegd werd te controleren. Ik zal hem missen. Zijn  echtgenote, zoon, overige familieleden en vrienden wens ik veel sterkte toe bij het verwerken van zijn overlijden. Moge ook zij troost vinden in de gedachte dat Henk herinnerd zal worden om wie hij  was en deed voor de maatschappij / zijn medemensen.

Frans van Gelder, fractievoorzitter CDA fractie
Langzaam dringt het echt tot mij door. Henk is er niet meer. Verslagenheid overheerst nog steeds. Hoe kan dit gebeuren?  Een enorm verlies voor zijn vrouw Connie, Jesse zijn zoon en verdere familieleden. Een groot verlies voor de verenigingen in Alphen en voor Avios in het bijzonder. Het was echt zijn club waar hij alles voor over had. Problemen loste hij op en de samenwerking met DBV pakte hij voortvarend aan. Een groot verlies voor het CDA afdeling West Maas en Waal . Henk was als fractievolger de steun en toeverlaat voor de fractie. Deskundig op velerlei gebied en altijd bereidt om iets uit te zoeken en de fractie te adviseren. Mailtjes en telefoontjes op elk uur van de dag. Altijd bereikbaar en een luisterend oor. Relativerend en de hoofdzaken onderscheiden en zien wat echt belangrijk was. Vasthouden aan de principes van zijn partij en altijd op zoek naar de beste oplossing voor de inwoners van onze gemeente. Hij was een echte volksvertegenwoordiger. Een groot verlies dat ik nog lang zal voelen.

Gaby Lamers, fractielid CDA fractie
Wij zijn allemaal flink van slag en verdrietig vanwege het plotselinge overlijden van Henk. Een groot en zeer onverwacht verlies voor Conny, Jesse en de hele familie, vrienden en bekenden, maar ook voor het (verenigings)leven in Alphen en omgeving, zijn werkkring in Maasdriel, en natuurlijk ook voor ons als fractie van het CDA West Maas en Waal. Henk was voor ons een grote steun en toeverlaat, verzette veel werk ter ondersteuning van onze fractie, vond dat ook leuk, en was een gewillig (discussie)oor waarop wij  konden bouwen in onze politieke arena. Henk bracht voor ons veel toegevoegde waarde mee vanuit  Rivierenland, het Maasdrielse, maar zeker ook vanuit Alphen. Dat valt nu ineens allemaal weg en dat is slecht te vatten. Allemaal gecondoleerd met dit grote verlies van een goed, aardig en gewoon lieve man, waar eigenlijk niemand ooit boos op kon worden of onaardig tegen kon zijn.